וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מאירן: "אין שינוי בתוצאות הבחירות"

ניר יהב וטלי גולדשטין

24.6.2009 / 18:22

הטלוויזיה הממלכתית הודיעה כי לאחר ספירה חלקית של הקולות, אין שינוי בתוצאות הבחירות. "אחמדינג'ד הוא המנצח הגדול". בתוך כך, התחדשו ההפגנות נגדו בטהרן

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

תחנת הטלוויזיה הממלכתית באירן הודיעה היום (רביעי) כי מספירה חלקית של הקולות בבחירות לנשיאות עולה כי אין שינוי בתוצאות. לפי התוצאות הרשמיות, הנשיא המכהן מחמוד אחמדינג'ד ניצח ניצחון סוחף והוא "המנצח הגדול".

אתרי אופוזיציה באירן מדווחים הערב כי התחדשו העימותים בין מפגינים תומכי המחנה הרפורמיסטי לבין כוחות הביטחון בטהרן. לפי אחד הדיווחים, כוחות הביטחון יורים לעבר המפגינים ובמקום שני פצועים שמצבם לא ידוע. עוד עולה מהדיווח כי המשטרה מנסה לפזר את המפגינים גם באמצעות ירי גז מדמיע. דיווח לא רשמי נוסף מציין כי בעימותים נהרגה אישה, שנסיבות מותה עדיין לא ברורות.

"ראיתי את אנשי הביטחון דוחפים אנשים מהגשר ומכים גברים זקנים. הם היכו אנשים במטרה להרוג אותם. זה היה טבח", כך סיפרה עדת ראייה נסערת בטהרן בראיון טלפוני ל-CNN. כשקולה נשבר מבכי אמרה האישה: "אתם צריכים לעזור לנו! אתם צריכים להפסיק את זה! איש לא עוזר לנו. שמעתי יריות, אך לא ראיתי את הירי. אני בטוחה שיש מתים. הם מכים אנשים כמו בהמות. הם מפלחים את לבם של סטודנטים בגרזנים".

אתר אירני דיווח עוד כי כוחות ה"בסיג'" הכפופים למשטר דיכאו בכוח הפגנה שנערכה בכיכר בהארסתאן, סמוך לפרלמנט האירני בטהרן. על פי הדיווח, המפגינים נעו לכיוון דרום הכיכר אולם כוחות הביטחון מיהרו לסגור את האזור ולמנוע את ההפגנה תוך שהם משתמשים בגז מדמיע.

בתוך כך, הבמאי האירני מוחסן מחמאלבף אמר לעיתון הבריטי "אינדפנדנט" כי המועמד הרפורמיסטי לנשיאות אירן, מיר חוסיין מוסאווי, נתון בביתו תחת שמירה הדוקה של המשטר האירני. לדבריו, מוסאווי, הנתון לשמירה 24 שעות ביממה, אינו יכול ליצור קשר עם תומכיו המפגינים. יחד עם זאת, רעייתו של מוסאווי אמרה מוקדם יותר כי היא הולכת לאוניברסיטה "כרגיל" ולא הזכירה שמירה הדוקה על בעלה.

מהדי כרובי, המועמד הרפורמיסטי שהפסיד בבחירות לנשיאות באירן, פרסם היום הצהרה באתר האינטרנט שלו, בה נכתב כי "הממשלה החדשה איינה ממשלה לגיטימית".

המנהיג העליון של אירן, האיתוללה עלי חמינאי, הבהיר היום כי "הממסד האירני לעולם לא ייכנע ללחץ לבטל את הבחירות לנשיאות". עוד אמר חמינאי: "עמדתי על כך ואמשיך לעמוד, שהחוק בנושא הבחירות ייושם במלואו. האומה והממסד לא ייכנעו ללחץ בכל מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully