וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הציצו למקלחות הנשים?

25.6.2009 / 6:33

המטיילים על קו החוף בת"א, יוכלו מעתה ללמוד משהו תוך כדי צעידה. השביל הכחול יספק לכם את הסיפורים על האנשים והמקומות שעשו את החוף התל אביבי

טיול רגלי על קו החוף התל אביבי הוא עונג צרוף, במיוחד עם שיפוץ הטיילת בשנה האחרונה. מעתה יוכלו הצועדים בחוף ליהנות לא רק מהנוף והשקיעה, אלא לתבל את מסלולם באנקודות היסטריות ותרבותיות על העיר.

לרגל שנת המאה לתל אביב נחנך בימים אלה השביל הכחול, אשר מורכב מ-15 תחנות לאורך קו החוף התל אביבי. התחנות שנבחרו מגוללות את המורשת החברתית, התרבותית והים-תיכונית של העיר ותושביה.

הפרויקט נערך בשיתוף משרד התיירות ובאמצעות החברה הממשלתית לתיירות. למפת המסלול ולרשימת התחנות המלאה הקליקו על הקישור בתחתית העמוד.

מתחנות השביל הכחול:

* מדרון יפו, שכונת עג'מי:

עם גידול אוכלוסיית יפו במאה ה-19 בנו תוש?בי העיר שכונות חדשות מחוץ לחומות העיר העתיקה. שכונת עג'מי, או סכנת אל-עג'מי, נקראת על שם שייח' איברהים אל-עג'מי, הקבור על פי המסורת במסגד מקומי. באזור זה, שהיה מיושב במהגרים מצרים עניים, התיישבה אוכלוסייה נוצרית אמידה. בשכונה ובסביבתה, לאורך רחוב יפת (דרך עזה), יש שכיות חמדה ארכיטקטוניות ואתרים היסטוריים חשובים. חוף הים לרגלי רכס הכורכר – מדרון יפו – שימש אתר נופש לתושבי העיר ובעבור בכירים בממשל המנדט. המקום, שהוזנח שנים רבות ושימש אתר להשלכת פסולת, נמצא עתה בתנופת שיקום ופיתוח.

* כיכר לונדון:

כיכר לונדון נחנכה ב-24 במאי 1942, יום הקיסרות הבריטית. הכיכר היתה חלק מתוכניתו של מהנדס העיר יעקב שיפמן, לשיפור שפת הים והטיילת של תל-אביב. את הגן תכנן ונטע אברהם קרוון, מנהל מחלקת הגננות. הכיכר נקראה על שם העיר לונדון, מחוות הוקרה מתושבי תל-אביב לעמידתם האיתנה של תושבי לונדון במאורעות מלחמת העולם השנייה. סמוך לכיכר, מצפונה, עלתה ב-22 ביוני 1948 האנייה של אצ"ל, אלטלנה, על שרטון, ועל סיפונה עולים חדשים ונשק שיועד, על פי הסכם מוקדם, לחלוקה בין צה"ל לבין אצ"ל. האנייה הופצצה בהוראת ראש הממשלה דוד בן-גוריון ועלתה באש. בעת האחרונה שופץ הגן ובו מונצחים שמות של כל אניות המעפילים שעלו לארץ-ישראל ובהן פאריטה ו-טייגר היל, שהגיעו לחופי תל-אביב בערב מלחמת העולם השנייה. מצפון לכיכר, על קיר הטיילת שבחוף גורדון, ישנה עמדת שמע המציינת את אוניית קול השלום של אייבי נתן.

* חוף מציצים:

חוף מציצים נקרא כך על שם סרטו של אורי זוהר, משנת 1972, מציצים, שעלילתו מתרחשת בחוף הזה. הסרט, שבו מככבים אורי זוהר, אריק איינשטיין וצבי שיסל, הפך לסמל של שנות ה-60 העליזות והחוף משמש בו מרחב אוטונומי המנותק מהוויית החיים היום-יומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully