וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ישראל תיכנס בשמחה ליוזמת השלום"

פנחס וולף

24.6.2009 / 13:41

שר הביטחון אהוד ברק נפגש עם שר החוץ הצ'כי והתייחס לדרישת ארצות הברית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. "מאמין שהעניין יוכל להיפתר"

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום (רביעי) כי "יש לנו עם ארצות הברית תשתית של דו שיח רחב. ישראל מוכנה להיכנס בלב חפץ אל תוך יוזמת השלום האזורית. בקונטקסט של שיח אזורי רחב ובדיון ללא תנאים מוקדמים עם הפלסטינים על היעד של שתי מדינות לשני עמים, גם עניין ההתנחלויות יקבל את הפרופורציה המתאימה לו ואני מאמין שבקונטקסט הזה הוא יוכל להיפתר".

את הדברים אמר ברק בפגישה עם שר החוץ של צ'כיה, יאן קוהוט בירושלים. שני המנהיגים דנו בשורה של נושאים אזורים, מדינים וביטחוניים.

בתוך כך, גורם בכיר במשלחת ראש הממשלה לאירופה הגיב הבוקר לפרסום לפיו השליח האמריקאי המיוחד גורג' מיטשל מסרב להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עד אשר ישנה את עמדתו בנוגע לבנייה בהתנחלויות. על פי הפרסום, מיטשל ביטל את הפגישה שנקבעה בין השניים בפריז בשל כך. הגורם הבהיר כי "לידיעה אין שחר. דחיית הפגישה נעשתה בעצה אחת עם האמריקאים". לדבריו, ההחלטה על כך נפלה כבר ביום ראשון וסוכם עם האמריקאים שההודעה לתקשורת תיעשה בתיאום כפי שאכן היה. כהוכחה לכך, הגורם סיפר כי בכיר צרפתי סיפר לו שהאמריקאים הודיעו לצרפתים שהישראלים דחו את הפגישה, ומשום כך מיטשל לא יבקר בפריז.

לדבריו, הסיבה לדחיית הפגישה היא הצורך לקיים דיון שבו יוצגו נתונים רבים כגון סטטיסטיקות וחוקים שרבים מהם נמצאים בתחום אחריותו של שר הביטחון. "זה יהיה לא מקצועי לקיים את הפגישה בלי הנתונים הללו ולכן נקבעה פגישה בין מיטשל לשר הביטחון בתחילת השבוע הבא בוושינגטון". הגורם התייחס לסוגיית ההתנחלויות ואמר כי "מי שחי בהתנחלויות, חי כמו כל משפחה בישראל. לבוא בדרישה להקפיא את חייהם זה לא סביר". על הפלסטינים הוא אמר "אנחנו מזהים הבנה בצד הפלסטיני שגם הם הפנימו שלאמריקאים יש ציפייה מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully