וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ' "גנב" את מפקד מרחב הנגב

רמי שני

24.6.2009 / 13:32

ראשי ישובים בדרום מביעים את חששם בעקבות מינויו של תנ"צ יוסי פריינטה לעוזרו של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. "למחליפו לא יהיה זמן ללמוד את השטח"

ראשי הישובים בנגב הביעו היום (רביעי) דאגה מהחילופים התכופים במפקדות המחוז הדרומי של המשטרה. זאת בעקבות הידיעה בדבר מינויו של תת ניצב יוסי פריינטה לתפקיד עוזר השר לביטחון פנים. החשש הוא שמחליפו לא יעבור הכשרה מספקת לצורך השירות בתפקיד.

תנ"צ פריינטה, אמור להתחיל את תפקידו בראשית חודש יולי ולכן תקופת החפיפה עם המפקד שיחליפו, עתידה להיות קצרה ביותר. ראשי המועצות טוענים, שהדבר יפגע בפעילות המשטרתית למיגור הפשיעה בדרום, משום שהמפקד החדש לא יוכל ללמוד באופן יסודי את מכלול הבעיות, הקשורות בטיפול בעבריינות: "אני מצפה, שמחליפו של פריינטה, יהיה מישהו שמכיר היטב את השטח. שלא יצניחו לכאן מישהו שלא היה באזור ומכיר את כל הבעיות שלו" אמר פיני בדש, ראש המועצה המקומית עומר.

בדש הצביע בהקשר הזה על היעילות הכפולה, שיש במינוי של קצין מהמרחב: "מי שיבוא לכאן, צריך להכיר את המורכבויות והבעיות של האזור. קידום קצין מכאן במקרה הזה, יענה על הצורך הכל כך חיוני הזה. הבעיה היא, שלפעמים מצניחים לכאן מישהו, ועד שהוא לומד, הוא זז לתפקיד אחר".

ראש המועצה האזורית רמת נגב שמוליק ריפמן, הביע דעות דומות: "נראה לי שהחילופים המהירים האלה, נעשים בצורה לא אחראית. פריינטה הוא קצין מוערך וטוב הייתי מצפה שהוא לא ילך לפני שיהיה לו מחליף. לא יכול להיות שקצינים יבואו להתגלח על הפשיעה בנגב ויעברו לתפקידים אחרים, זה קרה לנו הרבה. נכון שהפשיעה בנגב פחות מתוקשרת אבל היא קיימת מאוד".

מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחילופים שצפויים להיערך בשבועות הקרובים. כל חילוף כזה ילווה בתקופת חפיפה הולמת". שלושת מרחבי המחוז הדרומי צפויים להתחלף. ניצב משנה אבשלום פלד יחליף את תת ניצב יוסי פריינטה בפיקוד על מרחב הנגב, ניצב משנה אלון לבבי יחליף את ניצב משנה דוד ביתן בפיקוד על מרחב לכיש וניצב משנה משה כהן, יחליף את ניצב משנה יהודה דהן, בפיקוד על מרחב אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully