וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250,000 שקל קנס לעיריית עיר הכרמל שהורשעה בזיהום

קובי מנדל

24.6.2009 / 12:31

בית המשפט גם גזר מאסר על תנאי לראש העירייה, גבי אופיר, במידה ולא ימנע המשך הזיהום. "העירייה פעלה לאורך השנים בשיטת כיבוי שרפות"

בית המשפט השלום בחיפה גזר הבוקר על עיריית עיר הכרמל קנס בסך של 250,000 ש', בעקבות הרשעתה בגין עבירות גרימת זיהום מים וגרימת ריח בלתי סביר בנסיבות מחמירות. בנוסף, הורה ביהמ"ש לרשות להציג חתימה על התחייבות על סך של 100,000 ש' להמנע תוך שלוש שנים מהיום מביצוען של העבירות בהן הורשעה. בהעדר חתימה - יאסר ראש הרשות הנוכחי, גבי אופיר, למשך 60 יום. על מי ששימש כמנהל מחלקת התברואה דאז, קונטר חמוד, הטילה השופטת קנס כספי בסך של 4,000 ש' שיועבר לקרן לשמירת הניקיון.

על פי כתב האישום, הזרימו הנאשמים שפכים גולמיים מתחנת שאיבה בעוספיא אל עבר נחל אורן הסמוך וזאת בשבעה אירועים שונים שהתרחשו בשנת 2003, וגרמו בכך לריח חזק של צחנת ביוב באזור. השופטת רחל חוזה ציינה בגזר דינה: "אין ספק כי כל חברה מתוקנת נמדדת, בין היתר, במידת מחויבותה לשמירה על איכות הסביבה ואיכות החיים בה (...) אולם לא כך פעלה הנאשמת (העירייה). נהפוך הוא; הוכח כי הנאשמת לא נקטה באמצעים כלשהם למניעת הזרמת הביוב מתחנת השאיבה ולמעשה פעלה לאורך השנים בשיטת "כיבוי שרפות", כאשר טיפולה בבעיות השפכים בישוב התמצה בטיפול ותיקון נקודתי כל אימת שמתרחשת זליגה של השפכים מתחנת השאיבה. כתוצאה מהעדר טיפול ממשי, המפגעים ממשיכים להתקיים עד היום".

"הקנס אינו משקף את היקף הנזק שנגרם"

שרית כספי-אורון, מדענית המים של אדם טבע ודין מסרה לוואלה ירוק בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט בענישת עיר הכרמל עבור הזיהום שנגרם על ידו לנחל אורן ולמקורות מים המספקים מי שתיה. אף על פי כן, גובה הקנס אינו משקף את היקף הנזק שנגרם ולא גבוה מספיק בשביל להרתיע רשויות מלבצע אותה עבירה שוב, כל עוד עלות התחזוקה של מערכות הביוב ומניעת הזיהום גבוהים מגובה הקנס המוטל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully