וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול ניומן לא מרשים את בן גוריון

דניאל זילברברג

24.6.2009 / 11:23

וגם: פדיחות בחנוכת מתחם הדולפינריום והסלמה במלחמת החיסולים בעולם התחתון. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנים לתל אביב

1948 - אלטלנה עוגנת מול חופי תל אביב

22.6.48 - אלטלנה, ספינה של האצ"ל שמובילה נשק, מדים, ציוד רפואי וכ-930 עולים לישראל, עוגנת מול חופי תל אביב. עקב הסכם בין האצ"ל לממשלת ישראל, הוחלט לא לפרוק את הנשק שעל הספינה, אך מפקד האצ"ל מנחם בגין, חוזר בו מהחלטתו. קרב פורץ בין לוחמי האצ"ל לצה"ל, עד שהספינה עולה באש מפגיעת פגז תותח. בקרבות שמתחוללים בים ועל החוף, נופלים 16 לוחמי אצ"ל ושלושה חיילי צה"ל. זמן קצר לאחר סיום הפרשה נעצרים כ-200 אנשי אצ"ל במבצע שנקרא על ידי הממשלה מבצע "טיהור". הארגון פורק בסופו של דבר ואנשיו השתלבו בצה"ל.

1961 - בן גוריון לא נהנה מהסרט "אקסודוס"

25.6.61 - דוד בן גוריון מגיע לקולנוע "צפון", להקרנה חגיגית של הסרט "אקסודוס" בתל אביב. הסרט התבסס על סיפורה של אניית מעפילים שיצאה מאירופה כשעל סיפונה כ-4515 ניצולי שואה, ולא הורשתה להיכנס לגבולות ישראל. האירוע, שעורר הדים ברחבי העולם, היה לעלילת הסרט המדובר, בו כיכב השחקן פול ניומן בתפקיד מפקד הספינה יוסי הראל ז"ל. כשדוד בן גוריון יוצא מהסרט הוא אומר לאחד העיתונאים שהגיעו להקרנה שהסרט משוחק טוב ועשוי יפה מאד, אך לדבריו, "הוא ממש לא מדויק, ארוך, ובכלל לא נהנתי לצפות בו".

1981 - פדיחות בחנוכת מתחם הדולפינריום

23.6.81 - בטקס חנוכת מתחם הדולפינריום בתל אביב נשמעים קולות של אכזבה כאשר שני הדולפינים "חץ" ו"קשת", שהובאו במיוחד מאוסטרליה למיצג הימי המתוכנן, לא מסכימים לשתף פעולה ולקפוץ בחגיגיות. הערב, בנוכחות ראש העיר צ'יץ' ומכובדים רבים אחרים, היה אמור להגיע לשיא כאשר הדולפינים המאומנים תוכננו לקפוץ לגובה של שישה מטרים, אך הם כאמור מסרבים. הקהל נאלץ להסתפק במופע הסירוב שלהם שכולל השמעת צווחות ומבטים מבוישים.

1996 - רוצחים את אלמנתו של יחזקאל אסלן

27.6.96 - הסלמה במלחמת החיסולים של העולם התחתון בתל אביב. החיסולים החלו ב-93' כאשר העבריין הידוע יחזקאל אסלן נרצח. ב-27.6.96 אלמוני רוצח את שושנה אסלן, אלמנתו של הנרצח. בעקבות הרצח של שושנה, אילן אסלן, אחיו של יחזקאל, מנסה להתנקש בחייו של מי שנחשד כאחראי לרציחות, זאב רוזנשטיין. לאחר הנסיון הכושל נעלם אילן אסלן ומעולם לא נמצא. גופתו של איש נוסף שחשוד כי ביצע איתו את נסיון הרצח של רוזנשטיין, נמצאת שנה לאחר מכן באזור הסינרמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully