וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגישה עם מיטשל נדחתה משיקול ישראלי"

פנחס וולף, פריז

24.6.2009 / 10:53

גורם בכיר במשלחת רה"מ לאירופה שלל את הדיווח כי מיטשל ביטל את הפגישה כי זעם על נתניהו. "לידיעה אין שחר. דחיית הפגישה נעשתה בעצה אחת עם האמריקאים"

גורם בכיר במשלחת ראש הממשלה לאירופה הגיב הבוקר (רביעי) לפרסום לפיו השליח האמריקאי המיוחד גורג' מיטשל מסרב להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו עד אשר יישנה את עמדתו בנוגע לבנייה בהתנחלויות. על פי הפרסום, מיטשל ביטל את הפגישה שנקבעה בין השניים בפריז בשל כך. הגורם הבהיר כי "לידיעה אין שחר. דחיית הפגישה נעשתה בעצה אחת עם האמריקאים". לדבריו, ההחלטה על כך נפלה כבר ביום ראשון וסוכם עם האמריקאים שההודעה לתקשורת תיעשה בתיאום כפי שאכן היה. כהוכחה לכך, הגורם סיפר כי בכיר צרפתי סיפר לו שהאמריקאים הודיעו לצרפתים שהישראלים דחו את הפגישה, ומשום כך מיטשל לא ייבקר בפריז.

לדבריו, הסיבה לדחיית הפגישה היא הצורך לקיים דיון שבו יוצגו נתונים רבים כגון סטטיסטיקות וחוקים שרבים מהם נמצאים בתחום אחריותו של שר הביטחון. "זה יהיה לא מקצועי לקיים את הפגישה בלי הנתונים הללו ולכן נקבעה פגישה בין מיטשל לשר הביטחון בתחילת השבוע הבא בוושינגטון".

הגורם התייחס לסוגיית ההתנחלויות ואמר כי "מי שחי בהתנחלויות, חי כמו כל משפחה בישראל. לבוא בדרישה להקפיא את חייהם זה לא סביר". על הפלסטינים הוא אמר "אנחנו מזהים הבנה בצד הפלסטיני שגם הם הפנימו שלאמריקאים יש ציפייה מהם". בנוגע לידיעה על כוונה אמריקאית להשיב את השגריר לסוריה הגורם הוסיף כי "לישראל אין דרישה להחרים את סוריה אבל יש דרישה למנף מהלכים שיעמדו על העקרונות של הפסקת התמיכה בחיזבאללה ובחמאס".

לקראת פגישותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריז היום ומחר, הגורם אמר כי "הנשיא סרקוזי הוא ידיד של ישראל. יש בינו לבין נתניהו מערכת הידברות טובה. ידידותה של צרפת ניכרה גם ועידת דרבן 2 שבה כל הנציגים האירופים שיצאו ביוזמת נציג צרפת. בפגישות בפריז הם יידרשו כנראה לנאום נתניהו. יש להניח שהם יתייחסו לכך במרכיבים חיוביים, אולם לאור המאורעות באירן, אין ספק שהנושא האירני יעמוד בראש הנושאים מצד ישראל". גם שר החוץ הצרפתי קושנר ביקש להיפגש בעניין עם ראש הממשלה משום שמיד לאחר מכן הוא ייצא לפורום ה-G8 ולכן השניים ייפגשו מחר בצהריים. הפגישה עם קושנר נקבעה בחלון שהופיע בעקבות ביטול הפגישה עם מיטשל".

"מהצד הצרפתי, סביר להניח שהם יעלו מחשבות כיצד לקדם הסדר באזור. בעבר הם הציעו בין היתר קיום ועידה אזורית תחת חסותם". הוסיף הגורם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully