וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: קורבנות השואה הם גלגולי נשמות של חוטאים

6.8.2000 / 6:49

טומי לפיד: "דברי בלע וקשקוש של זקן מטומטם"; מנהיגה הרוחני של ש"ס תקף בדרשתו השבועית את ראש הממשלה ואמר כי "אין לו שכל"


הרב עובדיה יוסף התייחס אמש לשואה בדרשתו השבועית ואמר כי שישה מיליון היהודים שמתו הם גלגולי נשמות של חוטאים שחזרו בגלגול הזה בכדי לתקן. "זה לא פעם ראשונה בחיים שלהם שהנשמות מופיעות. הן באו לכפר על העוונות שלהם", הוא אמר.

דבריו של עובדיה זכו לביקורת נוקבת מכל צדדי הקשת הפוליטית. יו"ר שינוי, טומי לפיד, אמר לקול ישראל כי בדבריו מאשש הרב את טענתו של היטלר שהיהודים היו חוטאים. זהו "קשקוש של זקן מטומטם", הוא אמר והוסיף כי יש להחביא את הרב עובדיה על מנת שלא ישמעו אותו.

ראש מרצ, יוסי שריד, אמר כי "דבריו של עובדיה יוסף הם מינות וכפירה ביקר ובקדוש מכל לעם ישראל. לא רק עובדיה יוסף אשם בדבריו האיומים, אלא כל מי שעולה אליו לרגל, ממפלגת העבודה ומהליכוד יחד, כל מי שרוקד לפי חלילו, ומוכן להכנע לכל תכתיביו".

בנוסף המשיך מנהיגה הרוחני של ש"ס, לתקוף פוליטיקאים ואישי ציבור ללא אבחנה. הפעם הגיע תורו של ראש הממשלה, אהוד ברק, עליו אמר הרב דברים קשים ביותר: "אין לו שכל, לבן אדם הזה? הוא רץ אחריהם (אחרי הערבים) בריצת אמוק, רק לעשות שלום. זה שלום? איפה הביטחון של מדינת ישראל? הוא מביא נחשים לידינו. איזה שלום אתה רוצה לעשות עם נחש?"

"אומרים (שברק) נתן להם את חצי מהעיר העתיקה כדי שיהיה שלום. בשביל מה, כדי שיצליחו עוד פעם להרוג אותנו?", הוסיף עובדיה.

הרב עובדיה תקף גם את הפלסטינים, עליהם אמר כי "הישמעאלים הם כולם רשעים ארורים. כולם שונאי ישראל. הקדוש ברוך הוא מתחרט שברא את הישמעאלים האלו. הקדוש ברוך הוא, כתוב בגמרא, אומר בכל יום - הלוואי שלא בראתי אותם".

נשיא המדינה הטרי, משה קצב, סירב להגיב על דבריו אלה של הרב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully