וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט יכריע היום בערעורו של בניזרי

עדי שמחוביץ

24.6.2009 / 7:47

בית המשפט העליון יכריע הבוקר בערעור שהגיש השר לשעבר שלמה בניזרי, שהורשע בשוחד ונגזר עליו מאסר של שנה וחצי. המדינה מבקשת להחמיר בעונשו

בית המשפט העליון את יחליט הבוקר (רביעי) בערעור שהגיש השר לשעבר, שלמה בינזרי, על הרשעתו בשוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט. על בניזרי נגזר עונש מאסר של שנה וחצי וקנס כספי בסך 80,000 שקל.

בינזרי הורשע באפריל 2008 בבית המשפט המחוזי בירושלים כי קיבל מקבלן כוח האדם, משה סלע, כספים וטובות הנאה בזמן כהונתו כשר העבודה והרווחה, בתמורה העביר בניזרי לסלע מידע על מנת לעזור לו בעסקיו. יחד עם בניזרי הורשע בפרשה גם הרב ראובן אלבז. אלבז הורשע בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע.

ערעורו של בניזרי על הרשעתו וחומרת העונש נדון ביחד עם ערעורה של המדינה על קלות העונש. בבית המשפט המחוזי דרשה המדינה עונש של 7 שנות מאסר וטענה כי בניזרי עשה במערכת הציבורית כבתוך שלו. עורכי דינו של בניזרי, בני נהרי וליאור אשכנזי, טענו בדיון בערעור כי עדותו של סלע, שהיוותה ראייה מרכזית בהרשעתו של בניזרי היתה "שזורה שקרים", כלשונם. לדבריהם, גם בית המשפט המחוזי כתב בהחלטתו כי מדובר בעדות של אדם שקרן ורמאי.

המדינה, באמצעות עו"ד מיכאל קרשן, טענה בערעור כי בית המשפט המחוזי היה ער לחולשות ולקשיים שיש בעדותו של סלע ובחן את העדות בזהירות ובחשדנות. בהכרעת הדין הסתמך בית המשפט גם על ראיות נוספות שהיו בתיק ועל כן הרשיעו. ביחס לעונשו של בניזרי טען עו"ד קרשן כי בשנים האחרונות ישנה הקלה עם עובדי ציבור בתחום השחיתות הציבורית וכי יש לעלות את רף הענישה.

היום ישמע גם החלטת בית המשפט העליון בערעור שהגיש הרב ראובן אלבז, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן ואברהם לביא, על הרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully