וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: גזר דינו של שר האוצר לשעבר הירשזון

עדי שמחוביץ

24.6.2009 / 8:20

היום יינתן גזר דינו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון שהורשע בגניבה. התביעה ביקשה עונש מאסר של שבע שנים

היום (רביעי) יינתן גזר דינו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, שהורשע בגניבה של כ-2 מיליון שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית, וכן בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. התביעה ביקשה עונש מאסר בפועל של לפחות 7 שנים.

לפני כשבועיים הרשיעה השופטת ברכה אופיר-תום את הירשזון בכל האישומים המיוחסים לו בכתב האישום מלבד שני אישומים זוטרים. הירשזון זוכה מן העבירות שיוחסו לו בפרשת מימון הפריימריס ופרשת מימון הכנס בגני התערוכה. בהחלטתה לא חסכה השופטת במילים חריפות כלפי התנהלותו של הירשזון עת כיהן בתפקידים ציבוריים רמים וכיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית: "יותר מכל, קשה היה לקבל טענת תום הלב שהעלה הנאשם, בבואו להסביר את אי מעורבותו בפרשת השחיתות שחגגה באותם ימים בהסתדרות ובבנותיה. הדברים ברורים לדעתי, וכמו מדברים לעצמם; אילולא פתח הוא, יו"ר ההסתדרות, את השער רחב, בפני כל אותם בכירים שהפכו את מחלקת הנהלת החשבונות של הארגון, לקזינו, אפשר ופרשת השחיתות היתה נמנעת".

השופטת אופיר-תום גם ביקרה את הדרך בה בחר הירשזון לנהל את הגנתו וכתבה בהכרעת הדין: "גרסאות הירשזון לאישומים צצו יש מאין. קשה לדעת מה אומר הנאשם מאחר והנאשם אמר הרבה דברים והיפוכם. חרטתו של הירשזון על הדרך הקלוקלת בה צעד, גם לשיטתו, היא בודאי כנה. שהרי, זו הובילה אותו אל המקום בו הוא ניצב היום. עם זאת, קשה לקבל חרטה זו כאותנטית כאשר, בה בעת, עומדים מאחוריה כל אותם הסברים חסרי אחיזה בהיגיון ובמציאות, בדבר תום ליבו בעצם ביצוע מעשי הגניבה והמעילה נשוא אישומים אלה".

השופטת אופיר-תום תמסור בצהריים את החלטתה שתהווה את החלטתה האחרונה לפני פרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully