וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה: "אופק חדש" גם לארגון המורים

נעמה טלמור

23.6.2009 / 22:23

בית הדין הארצי לעבודה קיבל את עתירת הסתדרות המורים וקבע כי כל מורה שמלמד בחטיבות הביניים, בביה"ס היסודיים ובגנים יחויב להשתתף ברפורמה

בית הדין הארצי לעבודה קיבל הערב (שלישי) את ערעורה של הסתדרות המורים בדיון בנוגע לרפורמת "אופק חדש". הרכב של שבעה שופטים החליט פה אחד לבטל את החלטת בית הדין האזורי לעבודה, לפיה מורי ארגון המורים, שלא חתם עם המדינה על כניסה לרפורמת "אופק חדש", לא ישתתפו ברפורמה. לפי פסק הדין, רפורמת "אופק חדש" תימשך בכל המוסדות "בבעלות המדינה", כלומר בגנים, בבית הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, וכל המורים המלמדים בהם יחויבו להשתתף בה. בבקשת הערעור טענה הסתדרות המורים כי החלטת בין הדין האזורי יוצרת אפליה בין המורים המחויבים לרפורמה לבין אלה שלא.

בהסתדרות המורים בירכו על ההחלטה, וגם במשרד החינוך הביעו שביעות רצון מפסק הדין. "בית הדין הארצי אימץ את עמדתנו והדבר מאפשר להמשיך ביישום הרפורמה בחטיבות הביניים בשנת הלימודים הבאה", אמרו בכירים במשרד. בתוך כך, שר החינוך גדעון סער הנחה לפני מספר ימים לחדש את המו"מ על הרחבת הרפורמה עם ארגון המורים בחטיבות העליונות.

בעתירה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה לפני מספר שבועות על ידי עו"ד סיגל פעיל נטען, כי משרד החינוך מנסה להלך אימים על 10,000 מורי ארגון המורים שאינם מחוייבים להסכם קיבוצי בעניין "אופק חדש". עוד נטען כי משרד החינוך הודיע למורי הארגון על פיטוריהם או העברתם מביה"ס אם יסרבו להצטרף ל"אופק חדש".

לפני הדיון היום בערעור שהגישה הסתדרות המורים בבית הדין הארצי לעבודה אמרה עו"ד פעיל כי "מדובר בשערורייה חסרת תקדים ביחסי העבודה הקיבוציים בישראל. הסתדרות המורים מבקשת לבצע פיטורים או העברות יזומות של עובדים, חברי אירגון המורים. כגודל התעוזה של הבקשה כך גודל המצוקה בה מצויה הסתדרות המורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully