וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מגנה בחריפות את האלימות באירן"

עידן דורנר

23.6.2009 / 19:09

נשיא ארה"ב הבהיר כי ארצו לא מתערבת במחאה נגד תוצאות הבחירות באירן, ואמר כי ההחלטה לגבי מי יעמוד בראשה נתונה בידי העם האירני

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

נשיא ארה"ב ברק אובמה גינה היום (שלישי) בחריפות את הפעולות שנוקט המשטר באירן נגד המפגינים המוחים על תוצאות הבחירות לנשיאות. אובמה הבהיר כי ארה"ב לא מתערבת במחאה, "אך עלינו לעקוב אחר המאבק האמיץ והמכובד של העם האירני". לדבריו, "אנחנו מגנים אלימות נגד חפים מפשע בכל מקום בו היא מתבצעת". אובמה אמר את הדברים לאחר ביקורת שהוטחה בו, על כך שהוא לא השמיע דעה נחרצת נגד האלימות נגד המפגינים באירן.

"ארה"ב והקהילה הבינלאומית מזועזעים וזועמים בעקבות האיומים, ההכאות והמעצרים המבוצעים באירן בימים האחרונים. אני מגנה זאת בחריפות ומצטרף לעם האמריקאי באבל על כל אחד מהמפגינים החפים מפשע שאיבדו את חייהם". לדברי אובמה, הממשל האירני מנסה להתחמק מאחריות למתרחש על ידי האשמת ארה"ב בעידוד המהומות. "אלו האשמות מגוחכות ואבסורדיות. זהו ניסיון להסיח את הדעת ממה שקורה שם באמת. השיטה הזאת לא תעבוד יותר באירן. זה לא קשור לארה"ב אלא לעם האירני ולעתידו".

הנשיא הוסיף כי "איש לא ימנע את העברת המידע, למרות הניסיון לגרש עיתונאים מאירן. הכל ידלוף בסופו של דבר באינטרנט ודרך הטלפונים הסלולריים. ראינו אלפי אירנים צועדים בשלווה. כולם מסכנים את עצמם כדי לוודא שקולם ישמע. וראינו נשיאם אמיצות עומדות מול האיומים. לאירנים יש זכות להתקהל ולחופש ביטוי. אם אירן רוצה כבוד מהקהילה הבינלאומית, עליהם לכבד את בני עמם. העם האירני ישפוט את מעשי הממשלה. זה בדיוק מה שקרה בימים האחרונים. בשנת 2009 אין אף אגרוף ברזל חזק מספיק מכדי לעצור את המרדף אחר הצדק"

אובמה הוסיף כי "נתנו לטהרן דרך לשפר את יחסיה עם הקהילה הבינלאומית, ולהפוך לחלק ממנה. כעת עליהם להחליט באיזה דרך הם רוצים ללכת". לדבריו, "אבחן את ההשלכות של מה שקורה שם לפני שאחליט כיצד להתקדם בשיחות עם טהרן".

מוקדם יותר היום אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס כי המחאות באירן הביאו לתחילתו של שינוי. הוא הזהיר כי הנשיא ברק אובמה לא יתמוך בקריאות מתנגדי המשטר לפתוח בשביתה כללית במדינה או יביע דעתו על פעולות מסוימות שהמפגינים מתכננים לנקוט במסגרת מחאתם נגד תוצאות הבחירות. "אני חושב שהאירנים הצליחו לרשום הישג כלשהו. אנו רואים את תחילתו של שינוי", הוסיף גיבס , שהתראיין לרשת NBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully