וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברומא: "מוכנים לחדש המו"מ עם סוריה"

פנחס וולף, רומא

23.6.2009 / 19:43

רה"מ אמר בתום פגישתו עם ברלוסקוני, הוא מוכן לחדש את המו"מ עם סוריה ללא תנאים מוקדמים. על המו"מ עם הפלסטינים: "לא נבנה התנחלויות חדשות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בביקורו באיטליה כי הוא מוכן לחדש את המו"מ עם סוריה. "שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני אמר לי שהוא קיים שיחות בדמשק, והם הציעו ללכת לאפיק הטורקי. לא הצלחתי להבין אם הם דורשים תנאים נוספים. אנחנו מוכנים לנהל מו"מ ללא תנאים מוקדמים", אמר נתניהו.

בנוגע לבנייה בהתנחלויות אמר ראש הממשלה בתום פגישה עם ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, כי "לא נבנה התנחלויות חדשות ולא נפקיע אדמות. אנחנו מקבלים את העיקרון שהדיון ייעשה במסגרת הסדר הקבע. לא נקבע עובדות חדשות, אבל איננו רוצים שיקבעו גם לנו עובדות".

בתדרוך עם עיתונאים לאחר הפגישה אמר נתניהו, כי "אם יש רצון, אפשר להגיע להבנה עם האמריקאים בנושא הבנייה בהתנחלויות. ממשלות ישראל פעלו עד כה על פי הבנתן שיש הסדרים עם ארצות הברית".

באשר למו"מ עם הפלסטינים הבהיר ראש הממשלה: "הפתיחה במו"מ מדיני יכולה להתבצע מיד. הדברים שאמרתי בנאום בבר אילן היו תנאים הכרחיים להגעה להסדר, אבל לא לפתיחה במו"מ. כרגע אין מו"מ מדיני עם הפלסטינים ולא היתה פנייה מצדי לאבו מאזן חוץ מהקריאה הפומבית. אמרתי לברלוסקוני שההערכה שלי היא שאם נתמיד לעמוד על שני התנאים להקמת מדינה פלסטינית – הכרה בישראל כיהודית ופירוז המדינה – התנאים הללו יתקבלו. זה לא מכשול לשלום. זה יסוד לשלום".

נתניהו התייחס גם לחמאס ולמצב ברצועת עזה. "יש שלושה יסודות בעמדות ישראל כלפי חמאס ועזה. הראשון: אנחנו רוצים למנוע מחמאס להצטיד בנשק ובכספים שיאפשרו לו לרכוש נשק. השני, אנחנו לא רוצים לפגוע באוכלוסייה, ואנחנו מבקשים למצוא את האיזון בין שני הדברים. היעד השלישי: להחזיר את גלעד שליט, שכידוע עד היום אפילו לא זכה לביקור של הצלב האדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully