וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ צרצור ברך את בכיר חמאס על שחרורו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2009 / 17:12

יו"ר רע"מ-תע"ל ברך את יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ, על שחרורו מהכלא הישראלי. "שחרורו מוכיח כי ישראל פעלה ללא שיקול דעת"

יו"ר רע"מ-תע"ל ח"כ איברהים צרצור ברך את העם הפלסטיני עם שחרורו מהכלא הישראלי של יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ. "אני מברך את עמנו הפלסטיני באופן כללי, ואת דוויכ ומשפחתו בפרט. אני מאחל לו שיצליח בשירות הדת, המולדת והאומה", הודיע ח"כ צרצור. לדבריו, שחרורו של דוויכ מוכיח כי ישראל פעלה ללא שיקול דעת כשעצרה 40 שרים וחברי פרלמנט של חמאס.

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר בצהריים אל עזיז דוויכ, ששוחרר היום מבית הכלא הישראלי לאחר שהיה עצור במשך שלוש שנים, וברך אותו על שחרורו. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד התקשר אף הוא אל דוויכ וברך אותו. דוויכ עצמו אמר לכתבים עם שחרורו: "יש לי מידע והפתעות רבות ומשמחות לעם הפלסטיני. אני אדווח על כך בפרלמנט".

דוויכ אמר עוד כי שחרורו יקדם את הדיאלוג הפנים-פלסטיני. הוא הביע תקווה כי ישראל וחמאס יצליחו לגבש הסכם לשחרור אסירים ואמר כי הוא מקווה שכל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא ויהיו חופשיים.

את פניו של דוויכ, שהגיע למחסום טייבה מדרום לטולכרם, קיבלו אנשי חמאס ואנשי פתח גם יחד. בין מקבלי הפנים היו שר האסירים הפלסטיני הטרי ואיש פתח עיסא קראקע, יושבת ראש מועדון האסיר מטעם מפתח חלימה ארמילאת, וכן חברי הפרלמנט של חמאס עומאר עבד א-ראזק, מחמוד א-רימחי, עבד א-רחמן זיידאן, חסן חרישה ובני משפחתו של דוויכ. מטולכרם נסע דוויכ אל רמאללה, שם הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים.

דוויכ, בן 43, נחשב לאחד מקלפי המיקוח החשובים של ישראל במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. הוא נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת שליט. דוויכ, שנעצר בגין פעילות וחברות בארגון טרור, נחשב לאחד המנהיגים הפוליטים הבכירים שעצרה ישראל.

ניתן לפנות לניר יהב במייל: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully