וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני העונש: הירשזון החזיר את הכסף שגנב

עדי שמחוביץ

23.6.2009 / 14:57

רגע לפני גזר הדין, החזיר שר האוצר לשעבר להסתדרות הלאומית סכום של 570 אלף שקל. סכום זה הוא חלק מכסף שכבר החזיר במהלך משפטו

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, שהורשע בגניבת כ-2 מיליון שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), החזיר היום (שלישי) סכום של 570 אלף שקל לארגון. החזרת הכסף בוצעה יום לפני גזר הדין של הירשזון, שצפוי להינתן מחר בבית משפט המחוזי בתל אביב. יש לציין כי במהלך המשפט, החזיר הירשזון את רוב הכסף להע"ל והסכום שהתווסף היום מהווה את כל הסכום שגנב.

כאמור, לפני שבועיים הרשיע בית המשפט את הירשזון בעבירות של גניבה בידי מנהל, הלבנת הון, מרמה הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. הירשזון הואשם במעילה בהיקף של מיליוני שקלים, בעת שכיהן כיו"ר הע"ל. הירשזון זוכה מהעבירות של מימון פריימריס ומימון הכנס בגני התערוכה. יש לציין כי מדובר בשני סעיפים זוטרים יחסית בכתב האישום. גורמים משפטיים מעריכים כי הירשזון יקבל עונש מאסר של לפחות חמש שנים.

השופטת ברכה אופיר-תום אמרה בהכרעת הדין כי "גרסאות הירשזון לאישומים צצו יש מאין". לדבריה, "הירשזון הפך את ההסתדרות לקזינו. מנהל נושא באחריות העליונה למתרחש בארגונו". השופטת ביקרה קשות את התנהלותו של שר האוצר לשעבר. "קשה לדעת מה אומר הנאשם מאחר והנאשם אמר הרבה דברים והיפוכם". היא הוסיפה כי טענותיו של הירשזון כי "צפה על המתרחש מלמעלה, אין לה כדי להועיל לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully