וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי צריך לדאוג כשהכלב מרייר

ד"ר איל נחמיאס

23.6.2009 / 12:16

מתי צריך לדאוג כשהכלב מרייר, ומה עושים עם הנשירה הזאת שלא נגמרת? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לנו כלבת גולדן רטריוור בת שש, שנמצאת אצלנו כבר שנה. היא די עצלנית ועייפה (לפעמים משחקת עם הכלבה השנייה שלנו) ותמיד מריירת. האם משהו לא בסדר?

העובדה שהיא עייפה ולא פעילה עלולה להעיד אולי על קושי בביצוע מאמץ. אולי מדובר בבעיית לב או בעיה אחרת שמחלישה אותה. רצוי לבצע בדיקה כללית, בדיקת דם, צילום חזה ובדיקות שתן. ריור לא בהכרח קשור לבעיה רפואית. לגולדנים לעיתים יש מבנה של שפה תחתונה שמוטה מה שמוביל לפליטת הרוק במקום בליעתו.

יש לי כלבה מבוגרת. לאחרונה היא מתנשמת בכבדות כשהשפתיים שלה חשוקות וכל הגוף שלה מתעוות כאילו חסר לה אוויר. לפעמים היא מקיאה לאחר מכן. מה זה יכול להיות?

הסימנים שתיארתם עלולים להיות מסיבות שונות ומגוונות כולל בעיות בקיבה למשל כיב או גידול, תולעת הפארק, ועוד ועוד. אין מנוס מבדיקה יסודית לבירור בעייתה. בדיקות דם, צילומי חזה ובטן, אולטרא סאונד, א.ק.ג למקרה של חשד בבעיית לב.

הכלב שלי גדול מעורב, בן 2.5 שנה. אחרי שרחצתי אותו התחילה לו נשירה מאוד חזקה וריח לא נעים, יותר מהרגיל. הכלב מסורס ומחוסן, אך נשירת הפרווה חזקה מאוד, בכל הגוף. מה לעשות?

רחצה לא תמיד מומלצת ואכן בעונה החמה הרחצה עלולה להוביל ללחות מוגברת של העור. עורו של כלב הוא יבש ולא מזיע כמונו. ההזעה בכלבים היא רק בכפות הרגליים. לאחר רחצה הלחות עולה ואז גם ריח חמצמץ של הכלב. אפשר למנוע זאת על ידי יבוש טוב ושימוש בטלק תינוקות פשוט לאחר הרחצה כדי לשמור על עור יבש. הלחות גם עלולה להגביר התפתחות פטריות וחיידקי עור שיגרמו לגרויים וגירודים. גם הנשירה עלולה להתגבר כחלק מהרטבת הכלב. שימוש במזון איכותי לכלבים עם עור רגיש עשויה לצמצם את התופעה. סירוק יומי, פעילות גופנית להמרצת זרימת הדם. חשוב למנוע פרעושים ולטפל בדלקות עור וגרויים. כל אלו עשויים להפחית מאד את הנשירה.

יש לי גורת כלבים מסוג פיצ'ר, בת 5 חודשיים לערך, ובזמן האחרון יש לה ריח מסריח מהפה מה שמעולם לא היה לה והיא גם כל הזמן מייללת ומזיזה את פיה. האם מתחלפות לה שיניים או אולי יש לה דלקת בפה?

על פי התיאור בוודאי יש בעיה בחלל הפה. לעיתים קשה לראות את הבעיה עד שלא מטשטשים את הכלבה ועורכים בדיקה אוראלית מקיפה. לפעמים מדובר בשיני חלב כפולות שלא נשרו, דלקת חניכיים, פצעים, גוף זר כמו עצם או כפיס עץ. החלפת שיניים רגילה פחות סבירה - כלב לרוב לא בוכה כשמתחלפות השיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully