וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדופיל אדריאן שוורץ ייצא לחופשי ב-2011

עדי שמחוביץ

23.6.2009 / 12:12

בית המשפט הותיר על כנו את עונשו המקורי של שוורץ - 20 שנות מאסר. הפרקליטות: "על המדינה לדאוג להגן על נפגעות עתידיות כאשר ישתחרר שוורץ"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) על אדריאן שוורץ 20 שנות מאסר, מהן ינוכו שנות המאסר שריצה עד כה. משמעות ההחלטה היא ששוורץ ישוחרר מהכלא בתחילת 2011, ולא עכשיו, כפי שביקשה הסנגוריה. בתום הדיון אמר אדריאן שוורץ: "ניפגש בערעור".

הבוקר השמיעו הצדדים את טענותיהם בעניין עונשו של שוורץ, אשר הורשע בשבוע שעבר באונס במשפט חוזר שנערך לו. הפרקליטות דרשה לגזור עליו 20 שנות מאסר אשר ינוכו מהתקופה שריצה שוורץ מאז גזר הדין הראשון שהוטל עליו ב-1992. לפי אותו גזר הדין, צפוי היה שוורץ להשתחרר בפברואר 2011.

התובע במשפטו של שוורץ, עו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל אביב, אמר הבוקר בדיון: "מדובר באנס אכזרי. לא יעלה על הדעת שאדם יקבל משפט חוזר, אך יקבל עונש מופחת מהעונש שקיבל במשפט המקורי. החובה שלי כנציג המדינה היא להגן על הציבור. חייבים עד כמה שאפשר להרחיק אותו מהחברה".

לפני כ-17 שנים, הורשע שוורץ, כיום בן 65, בבית המשפט המחוזי בתל אביב בביצוע שני מעשי אונס ודינו נגזר ל-25 שנות מאסר. בעקבות ערעורו לבית המשפט העליון, זוכה שוורץ בחודש ינואר 1997 מאחד האישומים. בעקבות הזיכוי הופחת עונשו ל-20 שנות מאסר. על פי פסק הדין של השופט אמנון סטרשנוב, האישום בו הורשע שוורץ היה אונס אכזרי שאותו ביצע בילדה בת העשר אותה פגש ברחוב בירושלים. שוורץ נתקל בילדה בדרכה לביתה ולאחר שנגיש אליה ופיתה אותה, הוביל אותה למרתף ושם ביצע בה את זממו. כתב האישום נגד שוורץ כלל שבעה מעשי אינוס חמורים, אך משישה אישומים שוורץ זוכה.

לאחר ההרשעה החוזרת, הודתה משפחתה של הילדה שנמצאת כיום בשנות ה-20 לחייה לפרקליטות: "יש לנו תקווה גדולה שבית המשפט יגזור עונש כבד, הן על מנת להביא לידי ביטוי את הסבל שנגרם כתוצאה מהתמשכות ההליכים והן כדי להרתיע מפני כל ניסיון לקבל סעד משפטי נוסף". ד"ר דנה פוגץ', ראש מרכז נוגה בקרייה האקדמית אונו, המייצגת את המתלוננת אמרה: "אנו סבורים שהגיע הזמן לאמץ את המצב המשפטי המצוי באנגליה ולבטל את עקרון 'הסיכון הכפול' ובמקרה של גילוי ראיות חדשות, לנהל משפט חוזר כדי להרשיע גם את מי שזוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully