וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: 18 שופטים בביהמ"ש העליון

עדי שמחוביץ

23.6.2009 / 11:54

חברי הכנסת לוין ובן ארי מציעים למנות 8 שופטים חדשים בשנתיים הקרובות. "בית המשפט יכלול שופטים הבאים מרקע שונה ומחזיקים בהשקפות עולם שונות"

חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד) ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגישו הצעת חוק אשר קובעת לראשונה בחקיקה את הגדלת שופטי בית המשפט העליון ל-18 שופטים. בכך יתאפשר על פי הצעת החוק מינוים של שמונה שופטים חדשים בשנתיים הקרובות ש"ישנו לחלוטין את פניו של בית המשפט העליון".

בהצעת החוק נכתב מפורשות כי "הגדלת מספר השופטים תאפשר לגוון את הרכבו של בית המשפט, כך שיכלול שופטים הבאים מרקע שונה ומחזיקים בהשקפות עולם שונות. בד בבד, הדבר יאפשר התמקצעות של בית המשפט בתחומי משפט רבים יותר, אשר בחלקם נדרשת מומחיות מיוחדת שאינה מתאפשרת כאשר ניתן למנות מספר קטן מאוד של שופטים".

יש לציין כי כיום החוק אינו קובע מספר קבוע של שופטים לבית המשפט העליון. ח"כ לוין אמר כי "הצעת החוק באה על מנת לחזק את מערכת המשפט ואת בית המשפט העליון ולהגביר את אמון הציבור בהם. בית משפט מגוון ורחב הוא אינטרס ציבורי ואני קורא לראשי מערכת המשפט להצטרף למהלך זה". ח"כ בן ארי אמר כי "הצעת חוק זו תהיה בה כדי ליעל את המערכת ולשפר את השירות של בית המשפט לאזרחי מדינת ישראל".

שופטים חובשי כיפה

בתוך כך נודע כי שלושה חברים בוועדה לבחירת שופטים, העבירו מכתב ליו"ר הוועדה ושר המשפטים יעקב נאמן ובו הצעה למנות ארבעה שופטים דתיים לכהונה בבית המשפט העליון. ההצעה הועברה לשר נאמן על ידי חברי הוועדה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וחברי הכנסת דוד רותם ואורי אריאל. אחד מחברי הוועדה אמר לוואלה! חדשות כי מדובר במועמדים מקצועיים בתחומם. לדבריו, "אין פסול בשופטים חובשי כיפות".

בתום ישיבה של הוועדה למינוי שופטים שהתכנסה ביום שישי שעבר, אמר השר ארדן כי שר המשפטים הבהיר שרשימת המועמדים פתוחה וכי כל חבר ועדה יכול להציע את שמות מועמדיו. הוועדה צפויה להתכנס בעוד כשבועים פעם נוספת. הפעם האחרונה שכונסה הוועדה הייתה לפני כתשעה חודשים אז התפוצצה הישיבה מכיוון שהוחלט על פירוק הממשלה יום לפני כינוס הוועדה, ונשיאת בית משפט העליון דורית בייניש קבעה אז כי לא ראוי לבחור שופטים בזמן ממשלת מעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully