וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסימת המעברים לעזה הייתה רק התרעה"

רמי שני

23.6.2009 / 16:52

עשרות פעילים למען החייל החטוף התייצבו במעברים לעזה ומנעו כניסת משאיות לעזה. מארגני ההפגנה: "אם לא נקבל מידע על שליט, נחזור והפעם - לימים רבים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חסימת מעברי הכניסה לרצועת עזה בידי מפגינים למען גלעד שליט הסתיימה. יואל מרשק, מרכז אגף המבצעים בתנועה הקיבוצית, אמר בתום ההפגנה: "אם לא נקבל מידע בחודש הקרוב על גלעד שליט אנו נחזור למעברים ונחסום אותם למשך ימים ארוכים. זו היתה רק התרעה". לוואלה! חדשות נמסר ממטה המאבק כי במהלך ההפגנה נמנעה כניסתם לרצועה של קרוב למאה משאיות, שש מיכליות גז וכן נמנעה כניסתם של כמה דיפלומטים זרים ואנשי תקשורת.

המפגינים שחסמו היום את הכניסות לרצועת עזה, התפנו ממחסום ארז בעקבות התרעה ביטחונית שנמסרה לראשי ההתארגנות. מרשק סיפר לוואלה! חדשות כי מפקד החטיבה באזור התריע בפניו על האפשרות של ירי פצצות מרגמה לכיוון המעבר בו שהו. ההפגנה נמשכת במעברי קרני וכרם שלום.

כאמור, עשרות פעילי המטה למען שחרורו של החייל החטוף גלעד חסמו את שלושת מעברי הגבול לרצועת עזה. מדובר במעברים ארז, קרני וכרם שלום. הפעילים הביאו עמם טרקטורים מקיבוצים הסמוכים למעבר הגבול בכרם שלום ובמקביל חסמו בגופם את תנועת המשאיות לעבר מסוף המטענים. עד לשעה 8:00 בבוקר הצליחו שתי משאיות בלבד להתקדם לכיוון המעבר ותנועת שאר המשאיות נעצרה.

איש המטה למען שחרור שליט, דודו גלבוע, סיפר כי למרות חוסר האנושיות של חמאס, אפשרו המפגינים להעביר מטענים חיוניים לתוך הרצועה כדי למנוע פגיעה בתושבים. לדבריו, "אנחנו רוצים להראות שלמרות שאין בכוונתנו לאפשר העברה של סחורות, יש מטענים שאנחנו מכירים בהם כחיוניים ביותר, ואותם כן נאפשר להעביר, כדי לאותת לארגון חמאס להתנהג בדרך אנושית כלפי החייל החטוף, כדי להקל על סבלו. אנחנו דורשים מהממשלה לפעול ביתר נחישות כדי להביא לשחרורו".

למרות מחאת המפגינים, הנהגים קיבלו את העניין בהבנה. אחד הנהגים אמר לוואלה! חדשות כי "אפשר להבין מצד אחד את הצורך בפעולות דחופות כדי להביא לשחרורו של החייל ואנחנו רק מקווים שהמפגינים יאפשרו לנו בהמשך להיכנס למעבר כדי לפרוק את המטענים. אנחנו לא צריכים להיות אלה שמשלמים את המחיר של מחאת אנשי המטה לשחרורו של שליט".

אתמול ביקר נעם שליט, אביו של גלעד, במשכן הכנסת. שליט השתתף בישיבות של סיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה וביקש את עזרת חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה בנימין נתניהו. שליט שיתף את חברי סיעת ש"ס במצוקת משפחתו: "השבוע אנחנו מציינים שלוש שנים לנפילת גלעד בשבי בעזה ואין לנו שום אינדיקציה מה עבר עליו. רוב האנשים כאן הם הורים לילדים. חלקם שירתו בצה"ל, אבל אף אחד לא יכול לחשוב מה עובר על בחור צעיר כזה, שללא שום הכנה נופל עליו כזה דבר והוא נופל בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully