וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבוטבול - תחילת המלחמה בפשע המאורגן"

איילה חננאל

22.6.2009 / 21:48

במשטרה הביעו סיפוק משליחתו של אסי אבוטבול ל-13 שנות מאסר. עכשיו על הכוונת: עמיר מולנר, ריקו שירזי ושלום דומרני. בכיר במשטרה לוואלה! חדשות: "לא ננוח על זרי הדפנה"

"הרשעתו של אסי אבוטבול כראש ארגון פשע ושליחתו ל-13 שנה בכלא הן רק ההתחלה במלחמה בפשע המאורגן". כך אמר הערב (שני) לוואלה! חדשות גורם בכיר במשטרה בעקבות המאסר שהטיל בית המשפט המחוזי בתל אביב על אבוטבול, שהורשע בניהול ארגון פשיעה ובעבירות של סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון.

למרות ההישג בהרשעת אבוטבול והצלחות נוספות שקצרו גורמי אכיפת החוק בשנה האחרונה, מקפיד הגורם להבהיר, כי "ניצחנו בקרב אבל עדיין לא במלחמה". בנוסף, ציין הגורם כי "אנחנו לא נחים על זרי דפנה".

במשטרה נוקבים בשמות של שלושה יעדי פשיעה, שנמצאים על הכוונת. אחד מהם הוא עמיר מולנר, הנחשב "אחד מהכוכבים העולים ולאכזריים שבראשי ארגוני הפשע", ואשר נמצא כעת במעצר עד תום ההליכים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין באחזקת נשק ובקשירת קשר לפגיעה בעבריינים אחרים.

שם נוסף שמציינים כעת במשטרה הוא ריקו שירזי, שלטענתה גדל והפך לראש ארגון פשע בקנה מידה ארצי. באחרונה הוא נעצר לאחר שהוגש כתב האישום נגד בנו שי בגין רצח ארתור מטייב לפניי כחודשיים, על רקע "השתלטות הארגון על שטחי ההימורים באזור השרון.

"13 שנה זה לא הולך ברגל"

מי שעוד נמצא על כוונת המשטרה הוא שלום דומרני, אשר לפני כשנתיים הוכרז כראש ארגון פשיעה ארצי. המשטרה מייחסת לדומרני עבירות של סחיטת דמי חסות, הימורים ובוררויות. בשנות ה-90 ריצה דומרני מאסר בגין סחר בסמים, ולאחר מכן מאסר נוסף לאחר שסחט קבלן מתוך חומות הכלא. באחרונה עלה שמו של דומרני בקשר לאיומים שהופנו לעבר כדורגלן העבר חיים רביבו, לכאורה במסגרת הליך בוררות שנערך לו. בשנים האחרונות ניצל דומרני ממספר ניסיונות חיסול. ביולי 2003 ירו מאיר ג'אנו וישראל גנון לעבר מכונית שבה חשבו שנמצא דומרני.

החיסול בו נרצחה הנערה שקד שלחוב בת ה-16. נגד דומרני הוגש השנה כתב אישום בגין תקיפה וניסיון חטיפה של עבריין ידוע אחר, אבנר הררי, אך הוא שוחרר למעצר בית לאחר שבית המשפט קבע כי הוא אכן מסוכן לציבור, אך לא במידה כזו שתצדיק את המשך מעצרו. "אילו הוכחה העבירה של ניסיון חטיפה, היה בכך כדי להצביע על מסוכנות יתרה של דומראני, שמצדיקה מעצרו ללא אפשרות שחרור", אמר השופט ולמעשה ביטל את טענת הפרקליטות כי דומרני ניסה לחטוף את הררי.

כעת, לנוכח הרשעתו של אבוטבול, אומרים במשטרה כי "בהבדל מהרשעה על החזקת נשק או תקיפה, שבדרך כלל לאחר עסקאות הטיעון של הפרקליטות וניכוי תקופת המעצר, מסתיימות בתקופת מאסר קצרה של שנה שנתיים, הרשעה תחת החוק החדש של ארגוני הפשע משמעותה תקופת מאסר ממושכת. גם אם הפרקליטות לא קיבלה את מלוא תקופת המאסר שביקשה, הרי ש-13 שנה זה לא הולך ברגל. חשוב לציין שגם יתר בני משפחת אבוטבול מאחורי סורג ובריח בעקבות כתבי אישום שהוגשו נגדם בעבירות שונות, ויש כבר מי שנגדם אנחנו בונים תיקי חקירה. לא ניתן לאף אחד לנסות לרשת את הכתר, וארגוני הפשע צריכים להבין שמי שסוחט ומהלך איימים ומפעיל אלימות על אנשים, בסופו של דבר יורשע בעבירה שדינה מאסר של עד 25 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully