וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנות מאסר ליורה רקטות לעבר ישראל

רמי שני

22.6.2009 / 21:12

תושב רצועת עזה הורשע בשלושה ניסיונות לרצח, ייצור מטענים ושיגור רקטות. "יש להחמיר תוך העדפת שיקול הרתעה על פני שיקולי ענישה אחרים"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 19 שנות מאסר על טרשה תאמר, תושב רצועת עזה, בגין שורת פעולות חבלניות נגד ישראל. בנוסף, נגזרו עליו שנתיים מאסר על תנאי. תאמר הורשע במסגרת עסקת טיעון בחברות בהתארגנות שתכננה פיגועים, עשר עבירות של ייצור נשק ואמצעי לחימה, שלוש עבירות של ניסיון לרצח ועוד. בין המעשים שמיוחסים לתאמר: ייצור מטעני צינור, ירי רקטות וניסיון לשגר רקטות, חברות בארגון חללי אל אקצא, ירי והנחת מטעני נפץ להפעלה נגד כוחות צה"ל וניסיונות נוספים לפגוע במטרות ישראליות.

תאמר הורשע בהצטרפות בחודש אפריל 2006 לחולייה שבראשה עמד הפעיל מוניר אבו דקה. חברי החולייה היו שותפיו להתארגנות החבלנית, שתכננה להניח במהלך מאי 2006, מטעני חבלה ברצועת עזה ולפוצצם אם ייכנסו חיילי צה"ל לאזור. כמו כן, הוא הביל ביחד עם שניים מעמיתיו שלושה מטעני חבלה במשקל של 15 ק"ג לשלושה מקומות שונים באותו אזור, במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. אולם לבסוף הם לא הפעילו את המטענים. באוגוסט לפני שלוש שנים, תאמר סייע להנחת מטען חבלה במשקל 15 ק"ג במקום המרוחק 500 מטר מחיילים. "במעשיו אלה נתן הנאשם שירות להתאחדות בלתי מותרת, זאת בכוונה לפגוע בביטחון המדינה", נאמר בהכרעת הדין.

השופטים ברוך אזולאי, נתן זלוצובר וצילה צפת כתבו עוד בהכרעת הדין, כי "העבירות בהן הורשע הנאשם, הינן מן החמורות ביותר, שיש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה וכדי לזרוע הרג והרס באזרחים וחיילים. חומרת העבירות גוברת נוכח המאבק שמנהלת מדינת ישראל נגד ארגוני הטרור, אשר שמו להם למטרה לפגוע במדינה, באזרחיה ובחייליה". השופטים ציינו כי מטרתו של תאמר היתה בין היתר, להטיל אימה על תושבי מדינת ישראל.

"בימים אלה, בהם צריכה המדינה להתמודד עם ירי הטילים שהפכו למכת מדינה, יש להחמיר עם נאשמים המורשעים בעבירות מסוג זה, תוך העדפת שיקול הרתעה על פני שיקולי ענישה אחרים", כתבו השופטים, "המאבק של מדינת ישראל בטרור אינו מאבק רק במפגעים או במשלחיהם, אלא בכל מי שמשמן בצורה זו או אחרת את גלגלי הטרור, וכל מי שמהווה חלק מ'שרשרת המוות'. כל רמה מרמות הפעילות של ארגוני הטרור צריכה למצוא מענה משפטי הולם במסגרת המלחמה בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully