וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה צריך חוק בשביל להפסיק לעשן

טלי גולדשטין

22.6.2009 / 17:51

החוק החדש שעליו יחתום נשיא ארה"ב יעניק למנהל המזון והתרופות סמכות רחבה יותר בפיקוח אחר מוצרי טבק. אובמה עצמו הודה כי הוא עדיין מעשן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי לחתום הערב (שני) על חוק נגד עישון, שיעניק למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) סמכות חסרת תקדים בפיקוח על הטבק. אובמה יחתום על חוק "מניעת העישון במשפחה ופיקוח על הטבק" במהלך אירוע בגן הוורדים בבית הלבן.

החוק מאפשר ל-FDA לצמצם את כמות הניקוטין במוצרים הכוללים טבק ולאסור כיתוב כגון "סיגריות לייט" או "סיגריות מופחתות ניקוטין". בנוסף, יאלצו חברות הטבק לכסות את אריזות הקרטון בכיתוב בולט המזהיר מפני סכנות עישון. המנהל יוכל לפקח על מרכיבי מוצרי הטבק, לפרסם את המרכיבים ולאסור מסעות פרסום של סיגריות, במיוחד אלו המכוונות לקהל צעיר.

הנשיא בוש, קודמו של אובמה בתפקיד, התנגד לחוק ואיים בשנה שעברה להטיל וטו אם חוק מסוג זה יועבר. ממשל אובמה, לעומת זאת, פרסם הצהרה התומכת בחוק. רק נזכיר כי אובמה עצמו מעשן. למעשה, הנשיא מעולם לא הכחיש שהוא עישן במשך רוב חייו הבוגרים. בפברואר 2007 הוא הבטיח לאשתו מישל כי יפסיק לעשן אם ייבחר כמועמד לנשיאות, אך כמו מעשנים רבים, לא הצליח לעמוד בכך. ביוני האחרון הודה אובמה כי הוא עדיין מעשן.

במאי, קמפיין אובמה פרסם מכתב שהלה קיבל מרופאו ובו נכתב שההיסטוריה הבריאותית של אובמה כוללת "הפסקת אש זמנית. הוא ניסה להפסיק מספר פעמים וכיום הוא נעזר לשם כך במסטיק מיוחד בשם 'ניקורט'". למעשה, לפי עדותו שלו עצמו עולה כי אובמה עדיין עישן כחודש אחרי שרופאו אמר שהוא משתמש במסטיק למניעת עישון.

אובמה בן 47. בכתב העת של המכון הלאומי לסרטן נקבע כי 49 מתוך אלף גברים אמריקאים באמצע שנות ה-40 לחייהם שעישנו בעבר, ימותו ככל הנראה כבר בעשור הבא מסיבות שונות. זאת, לעומת 91 מתוך אלף שעדיין מעשנים. אם אובמה עדיין מעשן, הוא כמעט ומכפיל את סיכוייו למוות מוקדם.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully