וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: חוק חינוך חובה גם לתלמידי י"א-י"ב

פנחס וולף ונעמה טלמור

22.6.2009 / 15:39

ועדת החינוך של הכנסת החליטה כי 10% מתלמידי י"א-י"ב ייכנסו בשנת הלימודים הבאה למסגרת החוק. יישום החוק יתפרס על פני שש שנים

חוק חינוך חובה, החל כיום עד כיתה י', יחול בשנה הבאה (תש"ע) גם על 10% מתלמידי כיתות י"א-י"ב. כך החליטה היום (שני) ועדת החינוך של הכנסת בתיאום עם שר החינוך גדעון סער. עוד נקבע בוועדה כי יישום הארכת החוק יתפרס על פי שש שנים, בניגוד להחלטה קודמת בעניין. בשנת הלימודים תשע"א, יחול החוק על 10% נוספים, בתשע"ב על 15% נוספים, בשנים תשע"ג-תשע"ד יהנו מהחוק עוד 20% מהתלמידים ובשנת הלימודים תשע"ה, יזכו כל תלמידי י"א-י"ב להיכלל במסגרת החוק.

חוק חינוך חובה לכיתות י"א-י"ב התקבל כבר בכנסת הקודמת. יישום החוק היה אמור להתפרס על פני חמש שנים, ומשרד החינוך היה אמור להביא לאישור ועדת החינוך צו עם היישובים בהם יחול החוק בשנת הלימודים העומדת להיפתח. המשרד לא הביא את הצו האמור לפני שנת הלימודים הנוכחית, וטרם התקבל בוועדה הצו האמור לשנת הלימודים הבאה. הצו יובא לוועדה עד ה-1 בספטמבר יחד עם תוכנית הפריסה ליתר השנים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב, טען כי קיצור תהליך החלת החוק הוא הישג חשוב של הכנסת: "על פי חוק ההסדרים הנמצא לפנינו, יש בקשה להאריך את פריסה החוק מחמש לשמונה שנים. כמו כן, לא נקבעו בהצעה שיעורי הפריסה לכל שנת לימודים. ללא חוק זה, אלפי בני נוער מתדרדרים לעבריינות ותת תרבות וגורמים לנזק בל ישוער לחברה. לפיכך, דיברתי עם שר החינוך והגעתי עמו להסכמה לפיו תקוצר החלת החוק ויעוגנו בו האחוזים המדויקים לכל שנה".

שר החינוך סער מסר בתגובה להחלטה: "המתווה שאושר על ידי ועדת החינוך, הינו מתווה מציאותי ונכון שיאפשר את ביצוע החוק, תוך התחשבות באילוצים תקציביים. יו"ר הוועדה וחבריה, ביטאו בהחלטתם גישה חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully