וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין הצליח להרגיע את האופוזיציה

22.6.2009 / 15:21

אחרי שבוע של סערות סביב אישור חוק ההסדרים, הגיעה האופוזיציה להבנה עם יו"ר הכנסת. "שומרים לעצמנו הזכות להחריף המחאה אם לא יכובדו ההבנות"

האופוזיציה החליטה היום (ראשון) להקפיא את צעדי המחאה בהם פתחה בשבוע שעבר בדיונים על התקציב, לאחר הבנה שהושגה עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. לפי הההבנה, מלבד "חוק סלומיאנסקי", יתר "חוקי המשילות" לא יעלו להצבעות במליאה במושב הקיץ של הכנסת. חוק סלומיאנסקי ידוע גם כחוק הנורבגי, המאפשר לשר להתפטר מהכנסת, לפנות כך את מקומו לחבר מפלגתו ולשוב לכנסת במקומו אם יתפטר מהממשלה. חוקי המשילות נועדו להצר את צעדי האופוזיציה.

ההחלטה התקבלה בפגישה של ראשי סיעות האופוזיציה שהתקיימה בצהרים בכנסת. בהודעת סיכום הישיבה נכתב: "באופוזיציה רואים בתוצאה הנוכחית הישג משמעותי וחשוב, שתכליתו מניעת הפגיעה בדמוקרטיה ושמירה על מעמדה של הכנסת. במידה שתהיה חזרה מההבנות בשל לחצים פוליטיים, אנחנו רואים עצמנו חופשיים להמשיך להעמיק ולהחריף את המאבק במגוון האמצעים שעדיין עומדים לרשותנו".

האופוזיציה החלה בשבוע שעבר במחאה נגד כוונת הקואליציה להתחיל בהליכי חקיקה של מספר הצעות חוק, ובהן הצעה להגדלת הרוב הדרוש לאישור הצעת חוק תקציבית מ-50 חברי כנסת ל-55. במסגרת הצעה זו יתאפשר לשר אחד מכל סיעה להתפטר מהכנסת ולחזור לכהן בה אם יפסיק לשמש כשר. הצעה נוספת נגדה מחתה האופוזיציה נועדה להקל על המבקשים לפרוש מסיעה בכנסת. במסגרת המחאה נטשו חברי האופוזיציה באופן הפגנתי את דיוני המליאה ואף שרקו ושרו במהלך אחד הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully