וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: אש חיה לעבר המפגינים בטהרן

עידן דורנר

22.6.2009 / 17:47

עדי ראיה מדווחים כי כאלף מפגינים התאספו בבירה, למרות איום משמרות המהפכה "למחוץ את המחאה". עוד דווח כי השוטרים מנסים לפזר ההפגנה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט. קריינות: אילן שניג)

עדי ראיה בטהרן דיווחו היום (שני) כי כאלף מתומכיו של מנהיג המחאה באירן מיר חוסיין מוסאווי התאספו בכיכר במרכז הבירה, למרות האיום שהשמיעו משמרות המהפכה למחוץ כל מחאה עתידית על תוצאות הבחירות לנשיאות והאזהרה לפיה על המפגינים להתכונן לעימותים קשים אם יצאו שוב לרחובות. השוטרים מהיחידה לפיזור הפגנות בטהרן תקפו את המפגינים בכיכר, השתמשו בגז מדמיע וירו כדורים חיים באוויר.

לפי דיווח נוסף, בטהרן ובערים אחרות ברחבי אירן נערכות תהלוכות נרות להזדהות עם המפגינים שנהרגו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון האירנים בימים האחרונים. זאת לאחר שתומכי מוסאווי קראו היום למפגינים לשאת נרות שחורים עם סרטים ירוקים.

משמרות המהפכה, הגוף הביטחוני החזק ביותר באירן, קרא למפגינים "לשים קץ להרס ולהפגנות האלימות" ואמרו כי ההפגנות שלהם הן "קונספירציה" נגד אירן. בהודעה שפורסמה באתר משמרות המהפכה הוזהרו המפגינים כי יאלצו להתמודד איתם, עם ארגון המתנבים האלים בסיג' ועם גופי ביטחון ואכיפה נוספים.

איטליה הודיעה היום כי היא מוכנה לפתוח את שגרירותה בטהרן למפגינים שיפצעו בהפגנות נגד תוצאות הבחירות באירן, בתיאום עם מדינות אירופיות נוספות. את ההודעה מסר משרד החוץ האיטלקי בתגובה להודעת שבדיה, לפיה תבדוק עם חברות האיחוד האירופי את האפשרות לפתוח את שערי נציגויותיהן באין למפגינים.

בתוך כך, מועצת שומרי החוקה באירן הודתה כי ב-50 ערים במדינה עלה אחוז ההצבעה בבחירות על 100%. דובר המועצה עבאס עלי קדחודאי אמר בראיון שניתן לטלוויזיה האירנית, כי "הסטטיסטיקות שהוצגו על ידי המתמודדים על פיהן אחוז ההצבעה עלה על 100% ב-80-170 ערים במדינה אינן מדויקות – מקרים אלו נרשמו ב-50 ערים בלבד". עם זאת טען הדובר כי "עדיין לא ברור אם ספירה מחודשת של הקולות צפויה לשנות את תוצאות הבחירות".

אתמול אמר מוסאווי, כי המחאה נגד זיופים בבחירות הינה זכות העם. "המחאה נגד השקרים וההונאה היא זכותכם", נכתב באתר האינטרנט של מוסאווי. "היום, המדינה מתאבלת על אלו שנהרגו במהומות, אך אני קורא לכולכם להישאר רגועים. המשיכו להפגין איפוק בהפגנות", תוכן ההצהרה. מוסאווי גם גינה את המעצרים ההמוניים של תומכיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully