וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולים בברזילי עוזרים בחיסכון במים?

רמי שני

22.6.2009 / 13:12

בביה"ח ברזילי מנצלים מים שמסוננים ממכשירי טיפול לטובת השקיית מרחבי הדשא של המוסד. בעבר היו שופכים את הנוזלים לביוב

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

אנשי התחזוקה של בית החולים ברזילי באשקלון, החלו לנצל מים שאריתיים ממערכות העברת מים בריכוז נמוך לתמיסה בריכוז גבוה יותר (אוסמוזה) להשקיית הדשא של המוסד הרפואי. מדובר במים מותפלים, שמגיעים ממכון ההתפלה ובתהליך האוסמוזה, הם הופכים להיות נטולי חומרים. שאריות המים האלה מגיעות בין היתר מסינון של נוזלים שמועברים באופן קבוע למכשירי הדיאליזה של בית החולים.

"חלק מהכמות אותה שאבנו, היינו שופכים לביוב, אחרי תהליך האוסמוזה", סיפר סרג'יו קמינסקי, סגן ממונה מינהל ושירותים טכניים של בית החולים. "בתהליך עוברים המים סינון משמעותי, כדי שהם יגיעו נטולי ברזל ועוד חומרים למכשירי בדיקה כמו מכונות דיאליזה ואחרות. אנחנו מנצלים את המים שהופרדו מהתהליכים האלה. צריך לציין שלא מדובר בשימוש במים שכבר עברו את המכשירים האלה. במים כאלה אסור בתכלית האיסור להשתמש בהשקיה".

בתהליך הסינון, מופרדים בערך 40% מכמות המים שיוצרת כמות של כחמישה קוב מיום ליום. הכמות מנוצלת להשקיה של דשאים וחלק מהגן. בבית החולים יש כ-20 דונם של שטחי נוי וגן. המים המסוננים מועברים למיכלים ובאמצעות מערכת שאיבה ובקרת השקייה, הם מוזרמים לצנרת השקיה בטפטוף.

מדובר בחיסכון לא קטן של מים, המשמשים להשקיה של קרוב ל-100 מטרים רבועים גן של צמחים ועצים וכן חלקת דשא. לדברי קמינסקי, "המערכת הזאת נועדה לבחון אפשרות של הרחבת הניצול והשימוש במים שאריתיים המותרים להשקיה, כמובן בבקרה מלאה ומבלי שיכילו את אותם חומרים שיש בהם בתום תהליכים העלולים לסכן את בריאות הציבור. ברור שמים שנכללים בתהליכי הפעולות של המכונות, כלל לא מגיעים להשקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully