וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "ארה"ב לא תהיה כלי בידי אירן"

עידן דורנר

22.6.2009 / 12:15

נשיא ארה"ב נותר זהיר בעמדתו לגבי המחאה באירן ואמר כי "הדבר האחרון שאני רוצה הוא להפוך לכלי ניגוח עבור אלו באירן המעוניינים בכך"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה טוען כי הוא לא מעוניין להפוך שעיר לעזאזל עבור ההנהגה האירנית. "הדבר האחרון שאני רוצה לעשות הוא להפוך את ארה"ב לכלי ניגוח עבור אלו באירן שרוצים לנצל אותה למטרתם הפוליטית", אמר אובמה בראיון שהעניק לרשת CBS וישודר היום (שני).

הרפובליקנים בארה"ב מותחים ביקורת על אובמה, על כך שהוא לא נוקט בעמדה חריפה יותר נגד המשטר באירן, לאור הדיכוי האלים המופעל נגד המוחים על תוצאות הבחירות.

בראיון שפורסם אתמול בעיתון פקיסטני אמר אובמה כי לארה"ב לא היתה דרך לדעת בתחילה אם הבחירות זוייפו וכי בכל מקרה לאירנים יש זכות להפגין ולהביע את דעתם בנושא. דובר הבית הלבן מסר כי אובמה התייעץ עם יועציו לענייני מדיניות חוץ בקשר לאירן בחדר הסגלגל אתמול.

על האיום הצפון קוריאני אמר אובמה כי ארה"ב מוכנה לכל תרחיש, כולל לאיומי המשטר בפיונגיאנג לשגר טיל ארוך טווח לעבר הוואי. "הממשל והצבא מוכנים לחלוטין לכל תרחיש. אני לא רוצה לדון בספקולציות, אבל אני רוצה להבטיח לעם האמריקאי שנדע כיצד לנהוג".

בתוך כך, אמריקאים יוצאי אירן יצאו אתמול לרחובות בכל רחבי ארה"ב במפגן סולידריות עם בני עמם, הנאבקים לביטול תוצאות הבחירות, שזוייפו לטענתם. בין היתר נערכו הפגנות מול הבית הלבן, בניו יורק, בלוס אנג'לס ובקנזס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully