וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי אבוטבול נידון ל-13 שנות מאסר

עדי שמחוביץ

22.6.2009 / 15:15

העבריין שהורשע בעמידה בראש ארגון פשע, נידון ל-13 שנות מאסר בפועל. השופטים: "אבוטבול כרסם בסדרי החברה והמדינה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 13 שנות מאסר על העבריין אסי אבוטבול שהורשע בניהול ארגון פשיעה ובעבירות של סחיטה, הצתה, כליאת שווא ועבירות הון. בנוסף נידון אבוטבול לשנתיים נוספות על תנאי ולקנס של 500 אלף שקלים. בנוסף גזר בית המשפט על אלברט סיטבון, יד ימינו של אבוטבול 11 שנות מאסר.

השופטים קבעו כי יש בעבירות של אבוטבול, "כדי לכרסם בסדרי חברה ומדינה ולשבש את אורחות החיים". לאחר הקראת גזר הדין החלה מהומה באולם. משפחות הנאשמים צעקו לעבר השופטים: "איפה הצדק? מושחתים, כולכם מושחתים, אל תדאגו, יש אלוהים". המשפחות הודיעו שבכוונתן לערער על העונש.

השופטת ברכה אופיר-תום התייחסה לעובדה שרבים מהנאשמים הם "אנשים נורמטיבים" ללא עבר פלילי, ואמרה כי "על בית משפט להעניש נאשמים שפנו לעבריינים וודאי שלארגוני פשיעה, במטרה לקדם את עניינם, זאת למרות עברם הנקי". עוד קבעו השופטים כי לא ניתן לקשר בין ארגון הפשע של אבוטבול לארגוני הפשע של בני משפחת שורעפי ונאצר, שכן שם מדובר היה בעבירות אלימות קשות ובעבירות סמים.

פרקליטו של אבוטבול, עו"ד ניר פלסר, אמר בתום הדיון כי מדובר בגזר דין "מחמיר ולוקה בחוסר פרופרציה". לדבריו, "האנלוגיה עם ארגונים הפשיעה האחרים משקפת חוסר היגיון בתוצאה הסופית. אנחנו נערער לעליון ואין לנו ספק שהפרשנות שלנו תאומץ על ידו, וייקבע שלא היה מדובר כאן בארגון פשיעה". עו"ד פלסר אמר כי הדבר הראשון שאבוטבול אמר לו בתום הקראת גזר הדין הייתה: "ניר - לעליון".

עו"ד קרן בר מנחם מפרקליטות מחוז מרכז, אמרה בתום הדיון: "הגם שסברנו שעונשי המאסר היו צריכים להיות חמורים בהרבה, הוטלו כאן עונשי מאסר ממושכים ובית המשפט שלח מסר בעצם ההרשעה והענישה. נבחן את גזר הדין ונשקול האם להגיש ערעור".

"אבוטבול הוא סתם עבריין בשקל"

ראש ארגון פשע בתחום בתי הבושת בישראל הגיב היום לגזר הדין במשפטו של אבוטבול, ואמר כי "אם אבוטבול באמת היה ראש ארגון פשיעה לא היה אפשר בכלל להרשיע אותו. רק פושע קטן מוסר פרטים ושמות בשיחות טלפון, כולם יודעים שהמשטרה מצותתת. אבוטבול הוא סתם עבריין בשקל". לדבריו, "תחת ההגדרה של 'מנהל ארגון פשע' עומדת בסך הכל עבירת סחיטה באיומים. דודו טופז עשה מעשים גרועים יותר. הדבר היחיד שאיפשר לאבוטבול לסחוט כביכול את אותם אנשי העסקים זו אפסותה של המשטרה".

בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות להטיל על אבוטבול 25 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי. התובעת, עו"ד נורית קורנהאוזר, ציינה בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "שמו של הנאשם היה אחד מכלי העבודה של הארגון. הנאשם בעצמו נקט אלימות. בעשר הפרשות בהן הורשע, הוא ירד לזירה וביצע בעצמו את עבירות האיומים וגם את עבירות האלימות".

הפרקליטות ביקשה גם להטיל עונש זהה של 25 שנות מאסר בפועל גם אלברט סיטבון, שהורשע בפעילות בארגון פשע. סיטבון, לטענת הפרקליטות, היה יד ימינו של אבוטבול. לאחר הודעת הפרקליטות בעניינו של אבוטבול, צעקה אשתו בבית המשפט "זה לא נורמלי".

לפני כשבועיים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את העבריין אבוטבול בעמידה בראש ארגון פשיעה. אבוטבול זוכה מעשרה אישומים אחרים. הרכב השופטים בראשות השופטת ברכה אופיר-תום קבעו כי אבוטבול עמד בראש ארגון פשיעה שעסק בסחיטה בכוח של אנשי עסקים בארץ ובחו"ל. ארבעה מתוך 24 נאשמים נוספים בפרשה זוכו.

פרסום ראשון: 12:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully