וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "שלום בין ישראל לאירן הוא אפשרי"

עידן דורנר

22.6.2009 / 10:42

ראש הממשלה אמר בראיון ל"בילד" הגרמני, כי אם האירנים יחליפו את המשטר, ניתן יהיה לחדש את היחסים בין המדינות. "אין קונפליקט בין העמים"

יחסי שלום בין ישראל לאירן הם אפשריים, אם לטהרן תהיה הנהגה חדשה, כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לעיתון הגרמני "בילד" שהתפרסם היום (שני). "אין שום קונפליקט בין שני העמים ותחת משטר שונה יחסי השלום, ששררו בין שתי המדינות בעבר, יוכלו להיווסד מחדש", אמר נתניהו. "יהיו אלה חדשות טובות אם אירן תחליף את משטרה לכזה שלא מדכא מתנגדי משטר, אם היא לא תתמוך בטרור ואם היא לא תכחיש את השואה".

ראש הממשלה הוסיף כי "אין לי ספק" שאזרחי אירן היו בוחרים בממשלה אחרת אם הם היו רשאים להצביע בחופשיות. "אני חושב שהוסרה המסכה מעל פני המשטר האירני", הוסיף. "מה שאנו רואים באירן הוא צמא אדיר לחופש מצד חלק מהאוכלוסיה".

בהתחייחסו לתוכנית הגרעין האירנית אמר נתניהו, כי היא יכולה לפגוע ביציבות במזרח התיכון והיא מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו. הוא הוסיף כי המטרה העיקרית צריכה להיות מניעה מאירן מלפתח נשק גרעיני. "בהתחשב בתמיכה של אירן בארגוני טרור, הנשק הגרעיני עשוי ליפול לגורמי טרור. זוהי סכנה גדולה מאוד".

"לא רוצים לשלוט בפלסטינים"

ראש הממשלה התייחס גם לסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים. לדבריו, ישראל שותפה לדעת ממשלות נוספות לכך שלפלסטינים יש זכות לחיות בשלום ובחופשיות לצד ישראל. "מה שלא הובהר מספיק הוא הקונצנזוס שקיים בישראל. אנחנו רוצים לחיות בשלום עם הפלסטינים ואנו לא רוצים לשלוט בהם. אנחנו רוצים שיהיה להם כל הכוח לשלוט בעצמם, מלבד כוח שיהווה איום על ישראל". הוא חזר על דרישתו כי המדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת וכי עליה להכיר בישראל כמדינה יהודית. "אנחנו לא רוצים אירן נוספת בגבולותינו".

אתמול התייחס נתניהו לראשונה למצב באירן ואמר כי העולם מזדהה עם האירנים המוחים. עם זאת נתניהו הוסיף כי לא ברור עדיין אם אי השקט החברתי יביא לשינוי במדיניות אירן. "אין לי ספק שכל העולם חש סימפתיה כלפי שאיפת האירנים לחירות", אמר נתניהו בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC כנשאל מה דעתו לגבי המהומות המשתוללות כבר שמונה ימים ברחובות טהרן.

"אני חושב שמוקדם לקבוע מה יקרה באירן גם בזירה העולמית". נתניהו הוסיף כי אינו מתכוון לפקפק בגישת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנוגע לאירן. נתניהו אמר כי הוא יודע שרצון אובמה הוא שהעם האירני יהיה חופשי. הוא הוסיף כי אנשים בכל מקום בעולם נדהמים לנוכח נכונותם של האירנים לעמוד על זכויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully