וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד נדיר: הורשע ברצח וזוכה לאחר מותו

עדי שמחוביץ

22.6.2009 / 10:00

יוני אלזם הורשע ברצח של חנניה אוחנה וכעבור זמן מה הורעל למוות בתאו. בית המשפט העליון החליט לזכותו לאחר שנקבע כי הודאתו נגבתה באמצעים פסולים

בית המשפט העליון זיכה הבוקר (שני) מאשמת רצח אדם שהורעל למוות בכלאו. מדובר ביוני אלזם, שהורשע בבית המשפט המחוזי ברציחתו של חנניה אוחנה. חודש אחרי הרשעתו, נמצא אלזם, בן 22, מת בתאו בכלא אשמורת, מספר שעות לפני שהיה צריך להעיד במשפטו של הנאשם המרכזי בפרשה. בתחילה עלתה סברה כי אלזם התאבד בתאו, אולם בדיקה העלתה כי אלזם מת הורעל למוות באמצעות ציאניד. החלטת הזיכוי התקבלה ברוב של שני שופטים (אסתר חיות ויורם דנציגר) לעומת התנגדות של שופט אחד (השופט אדמונד לוי). בית המשפט מצא ליקויים בחקירת אלזם ובהתנהגות מדובביו.

בהחלטתו משנת 2005, קבע בית המשפט המחוזי, כי הודאותיו של אלזם כשרות לשמש ראיות במשפטו, אולם בצעד נדיר בהליך הפלילי, התייצב אביו של יוני, מיכאל, בחודש יוני 2008 לדיון בערעור שהגיש נגד המדינה. בדיון בערעור, אמר פרקליטו של אלזם, עו"ד שרון נהרי לשופטי ההרכב כי הפעולות שנעשו בתיק על ידי המשטרה לא חוקיות ומחייבות את פסילת הודאתו של יוני. האב מיכאל אמר אז כי המלחמה על שמו הטוב של בנו יוני היא החשובה בחייו. "הבן שלי כבר באדמה, אבל לי חשוב להוציא את האמת לאור".

הבוקר פסק כאמור בית המשפט העליון על זיכויו של אלזם מהרצח של חנניה אוחנה. בפסק הדין ציין השופט יורם דנציגר כי "מעיון בתמלילי השיחות שנערכו בין אלזם לבין המדובבים, עולה כי במקרה שלפנינו נרמסה זכות זו ברגל גסה. המדובבים לא זו בלבד שהניאו את אלזם מלהיוועץ בעורך דינו, אלא שהם גם הטעו את אלזם בנוגע למצבו המשפטי ואף הביאו לכך שפיטר את בא כוחו הראשון ובחר תחתיו את עורך הדין שעליו הם המליצו".

השופטת אסתר חיות שתמכה אף היא בזיכוי ציינה כי "המדובבים פעלו באופן שיטתי על מנת להבאיש בפני אלזם את ריחו של הסנגור שמינה (עו"ד זילברברג) לאחר ששמעו שהוא מאוכזב ממנו ואף יעצו לו שלא להישמע להנחיותיו והרחיקו לכת באומרם כי עליו לפטרו ולהחליפו במקרה דנן חצו המדובבים את הגבול. הם שידלו את אלזם לוותר על זכות השתיקה, לאחר שגרמו לו לפקפק בעצותיו של הסנגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully