וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הורה לשחרר את כל אסירי חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.6.2009 / 9:22

כחלק מניסיונות הפיוס בין פתח לחמאס, הורה יו"ר הרשות לשחרר את כל אסירי חמאס הכלואים בגדה, "בתנאי שלא יהוו סכנה"

בדרך לפיוס? יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה (שני) למפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית לשחרר בימים הקרובים את כל עצורי חמאס שנמצאים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית בגדה, כצעד בונה אמון לקראת שיחות הפיוס בין חמאס לפתח שאמורות להתחדש בקהיר ב-7 ביולי.

ראש סיעת פתח בפרלמנט הפלסטיני, עזאם אל-אחמד, אמר כי הוראותיו של אבו מאזן כוללות את שחרורם של כל אסירי חמאס, אפילו אלו שנעצרו על רקע ביטחוני, "בתנאי שלא יהוו סכנה לביטחון הכללי ולסדר". בשבוע האחרון שחררה הרשות הפלסטינית 20 פעילי חמאס שנעצרו לאחר שנציגי חמאס ופתח קיימו בגדה ובעזה פגישות הכנה לקראת שיחות הפיוס בקהיר.

בעת האחרונה גברה המתיחות בין פתח לחמאס בגדה המערבית על רקע עימותים חמושים שפרצו בין הארגונים בקלקיליה ובשל גל מעצרים נרחב שביצעו מנגנוני הביטחון בקרב פעילי חמאס. רק אתמול עצרו כוחות הביטחון הכפופים לאבו מאזן 15 פעילי חמאס ברחבי הגדה, ביניהם חמישה אסירים משוחררים, ארבעה סטודנטים וכן אב ובנו.

בימים האחרונים מקיים אבו מאזן מספר פגישות עם מנהיגים במזרח התיכון. ביום שבת נועד בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו בין השאר בביקורו של אבו מאזן בארצות הברית ופגישתו שם עם הנשיא אובמה, וכן במו"מ המתנהל בין פתח וחמאס במטרה להגיע לאחדות פלסטינית. אתמול נועד אבו מאזן עם עבדאללה מלך ערב הסעודית ודן עימו במאמצי הפיוס הפלסטינים ובקידום שיחות השלום עם ישראל.

בתגובה להחלטת אבו מאזן לשחרר את עצורי חמאס מבתי הכלא של הרשות בגדה, אמר בכיר חמאס ד"ר סלאח ברדוויל כי חמאס מברך על הצעד. "אם אכן ישוחררו העצורים, חמאס יברך על הצעד ויראה בו צעד חיובי בדרך להסרת המכשולים בפני שיחות הפיוס הפלסטיניות". בחמאס מציינים כי כוחות הביטחון של הרשות עצרו כ-750 פעילי חמאס בגדה המערבית ובחמאס רואים בכך "מכשול מרכזי" בפני פיוס.

ניתן לפנות לכתב לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully