וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת הנח"ל תחליף את חטיבת גולני ברצועת עזה

יהושע בריינר

22.6.2009 / 6:00

חיילי חטיבת גולני מסיימים שירות מוצלח של מספר חודשים ברצועת עזה. את מקומם יתפסו חיילי חטיבת הנח"ל שבדרך כלל מאיישים את שטחי הגדה

חיילי חטיבת הנח"ל צפויים לחזור בקרוב לאייש את גזרת רצועת עזה בפעם הראשונה מזה שש שנים. בתקופה הקרובה ירדו חיילי החטיבה לבסיסים בדרום להחליף את לוחמי חטיבת גולני שהיו בגזרה בחודשים האחרונים ונטלו חלק במבצע עופרת יצוקה. העובדה שחטיבת הנח"ל תאייש את גבול הרצועה, הנחשב כיום לאזור המאוים ביותר היא חריגה, בעיקר לאור העובדה כי הגזרה הקלאסית של החטיבה היא איזור יהודה ושומרון ובשנים האחרונות גבול הצפון.

בשבועות האחרונים עברו חיילי החטיבה אימונים לקראת איוש גזרת עזה בבסיס האימונים בצאלים. לדברי גורמי ביטחון, בצה"ל מעוניינים בין היתר לאמן את לוחמי החטיבה גם בגזרת עזה, על מנת לאפשר את הכנסתם לגזרה במידה והמצב הביטחוני באזור יתדרדר לכדי מבצע נוסף. "החיילים מאוד מורעלים להיות בעזה", מספר גורם בחטיבה. "עברו כבר כמה שנים טובות מאז שהחיילים ירו קצת ולחמו בגזרה חמה, למעט גזרת איו"ש לפני כשנתיים, שם עשו החיילים עבודה מצוינת. החיילים למדו את רצועת עזה והתאמנו לקראתה ויעשו שם עבודה טובה".

במקביל תסיים חטיבת גולני שהות מוצלחת בקו רצועת עזה, שם שהתה מאז סיום מבצע עופרת יצוקה. בפיקוד דרום מציינים לחיוב את החודשים האחרונים. בעיקר מצוינת לטובה סדרה של פעולות מוצלחות של לוחמי החטיבה בלוחמה מול חמאס בימים שלאחר סיום המבצע. אתמול הצליחו חיילי גולני לנטרל זירה של מטעני חבלה שהתגלו באזור כיסופים, זאת בנוסף לסיכול הניסיון לבצע פיגוע לחטיפת חייל באמצעות סוסים לפני כשבועיים. מאז סיום המבצע בעזה, אומרים גורמים בצה"ל, מתמקדים ארגוני הטרור בעזה בניסיונות לבצע פיגועים לאורך גדר המערכת, שטח הנחשב בעיניהם כלגיטימי ללוחמה נגד ישראל.

ליצירת קשר עם יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully