וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה: "לא אתגעגע לדאונינג 10"

טלי גולדשטין

21.6.2009 / 20:41

רק בתחילת החודש התעקש בראון שאין בכוונתו להתפטר. ככל שמסתעפת פרשיית ההוצאות האישיות, הוא מתחיל לשקול מחדש את התפקיד

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון עשוי להתפטר מתפקידו עוד לפני הבחירות הכלליות הבאות כדי להימנע מההשפלה שתיגרם אם יובס על ידי מנהיג המפלגה השמרנית דיוויד קמרון. כך מעריכים היום (ראשון) גורמים במפלגת הלייבור. בראון אמר בראיון בשבת כי היה מסוגל לעזוב הכל כבר מחר וכי אינו מעוניין במה שמלווה את התפקיד רם הדרג. "אם לא אצטרך להגיע לדאונינג 10 או למשרד האוצר, זה לא יטריד אותי כלל וכלל. זה בטח ייטיב עם ילדיי", אמר בראון.

לפי תרחיש אחד, בראון יכריז על התפטרותו בתחילת השנה הבאה. מחליפו ייבחר זמן קצר לאחר מכן ובחירות כלליות ייערכו ביוני 2010. לפי ההערכות, בראון יעזוב את תפקידו לטובת תפקיד חדש, במגזר העסקי או באקדמיה. אם יפרוש מרצון יירשם בראון בהיסטוריה כאחד מראשי הממשלה הבודדים באנגליה שלא נבחרו לתפקיד (הוא וטוני בלייר הסכימו על רוטציה) ולא הודח ממנו.

גורם מקורב לבראון הודה כי ראש הממשלה המושמץ לא הסתגל היטב לתפקידו, כפי שעשה קודמו בלייר, מנהיג כריזמטי שהכיר בכוח התקשורת והתדמית הציבורית, דברים שנראה כי לגורדון בראון אין שמץ של מושג בהם.

בראון, הסובל מזה תקופה ארוכה מאחוזי תמיכה נמוכים ביותר בשל המשבר הכלכלי, נאלץ להתמודד בשבועות האחרונים עם סקנדל ההוצאות האישיות של חברי הפרלמנט. על רקע הסערה הציבורית בעניין, צנחה מפלגת הלייבור למקום השלישי בסקרים, בפעם הראשונה מזה 25 שנים. מפלגת הלייבור ספגה גם תבוסה מוחצת בבחירות האזוריות בבריטניה, שנערכו במקביל לבחירות לפרלמנט האירופי. תוצאות הבחירות היו הגרועות למפלגה מאז תום מלחמת העולם השניה. היא גרפה 15.3% מהקולות וצנחה למקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully