וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "העולם חש סימפתיה למפגינים באירן"

טלי גולדשטין

21.6.2009 / 17:38

בראיון לרשת NBC אמר רה"מ כי העולם כולו משתאה לנוכח מאבק העם האירני לחופש. "לא ברור האם יחול שינוי במדיניות המשטר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לראשונה למצב באירן בעקבות הבחירות ואמר כי העולם מזדהה עם האירנים המוחים. עם זאת נתניהו הוסיף כי לא ברור עדיין אם אי השקט החברתי יביא לשינוי במדיניות אירן.

"אין לי ספק שכל העולם חש סימפתיה כלפי שאיפת האירנים לחירות", אמר נתניהו בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC כנשאל מה דעתו לגבי המהומות המשתוללות כבר שמונה ימים ברחובות טהרן.

"אני חושב שמוקדם לקבוע מה יקרה באירן גם בזירה העולמית", הוסיף. נתניהו חזר והדגיש את עמדת ישראל לפיה אסור לאפשר לאירן לפתח נשק גרעיני. נתניהו הוסיף כי אינו מתכוון לפקפק בגישת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנוגע לאירן. נתניהו אמר כי הוא יודע שרצון אובמה הוא שהעם האירני יהיה חופשי. הוא הוסיף כי אנשים בכל מקום בעולם נדהמים לנוכח נכונותם של האירנים לעמוד על זכויותיהם.

עד כה מנהיגים ישראלים נמנעו מלהביע את דעתם לגבי המתרחש באירן. אובמה קרא אמש לממשלת אירן "להפסיק את כל פעולות האלימות הלא צודקות כלפי העם האירני". כך דווח ב"רויטרס". עוד קרא אובמה לממשלה האירנית לשלוט "באמצעות הסכמה ולא כפייה". אובמה אמר כי "על ממשלת אירן להבין שהעולם צופה במתרחש. אנחנו מתאבלים על כל מקרה מוות של חפים מפשע. הזכות האוניברסלית להתאגד וזכות הדיבור חייבות להישמר, וארצות הברית עומדת לצד אלו הקוראים לכבד אותן".

"נחשף טבעו האמיתי של המשטר"

נתניהו המשיך ואמר: "המשטר האירני מדכא את עמו ומפיץ טרור בכל מקום. זהו משטר שטבעו האמיתי נחשף על ידי המאבק של העם. מחאת העם מסבירה בצורה הטובה ביותר את העובדה שאין דמוקרטיה אמיתית במדינה. איש אינו יודע מה באמת יקרה. אני יכול רק להגיד שיש תשוקה עמוקה מאד בקרב העם האירני לחירות. זהו מאבק לחירות פשוטו כמשמעו. אין צורך במידע מודיעיני בשביל להבין מה בסיס המחאה".

"כולנו היינו רוצים לראות אירן שונה", הוסיף נתניהו, "אירן מדכאת את עמה ומאיימת למחוק את ישראל מעל פני האדמה. כולם היו רוצים לראות שינוי במדיניות בפנים ובחוץ".

כשנשאל האם המחאה ברחובות תשפיע על האיום הגרעיני מאירן, השיב נתניהו: "אירן תומכת בטרור. אסור לאפשר לה להעניק נשק לארגוני טרור. שינוי במדיניות יכולה לשנות את המשחק, לאו דווקא שינוי במשטר. אינני יודע כיצד ישפיעו המחאות ברחוב על מדיניות הגרעין. אובמה אמר שמו"מ הוא אמצעי למטרה והמטרה היא למנוע מהמשטר האירני לפתח יכולת גרעינית. זה היה נכון לפני הבחירות וזה נכון גם כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully