וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק במצרים: "מחוייבים להשבת שליט"

פנחס וולף

21.6.2009 / 14:16

שר הביטחון אמר בתום פגישתו עם נשיא מצרים מובארק כי המשא ומתן בעניינו של גלעד שליט נמצא "בשלבי התנעה מתקדמים"

שר הביטחון אהוד ברק נפגש היום (ראשון) לשיחה בארבע עיניים עם נשיא מצרים חוסני מובארק, ולאחר מכן עם שרי המודיעין, ההגנה והחוץ של מצרים. ברק אמר בתום פגישותיו כי המשא ומתן על גלעד שליט נמצא "בשלבי התנעה מתקדמים", וכי הוא הדגיש בפגישותיו "את המחויבות העמוקה של ישראל להשבת שליט, בייחוד על רקע ציון שלוש שנים לחטיפתו".

בנוגע לאירועים המתרחשים באירן אמר ברק כי "מדובר באירועים היסטוריים למזרח התיכון, ומשום כך יש צורך לחשוב יחד עם המצרים על ההתנהלות שיש לנהוג בעניין". בפגישותיו של ברק עלה גם נושא ההברחות ממצרים לעזה והצעדים שהמצרים עושים למניעתן. ברק ציין שישראל מאפשרת להכניס לרצועה את המירב שניתן. "עם זאת, הפלסטינים תמיד מבקשים גמישות נוספת, אולם הם יודעים עד כמה ישראל מנסה לאפשר מעבר ציוד לרצועה", לדבריו.

ברק הגיע היום למצרים במטרה להיפגש עם מובארק ולדון על המשך תהליך השלום, הסרת המצור מעל עזה וההתקדמות לעבר "שלום אזורי" בין ישראל למדינות ערב. העיתון הערבי א-שרק אל-אווסט ציטט מקורות ישראליים, לפיהם העניין החשוב ביותר בביקור הוא נושא עסקת השבויים, אשר עתידה להתקיים על ידי כך שחמאס ישחרר את החייל החטוף, גלעד שליט, בתמורה לשיחרורם של 1,100 אסירים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully