וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורתה בהפגנה בטהרן - והפכה לסמל המחאה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.6.2009 / 13:03

סרטון שמתעד את גסיסתה של צעירה אירנית מירי כוחות הביטחון, זיעזע את העולם והפך לסמל המאבק למען החופש

בכל מאבק עממי מצולמים תמונות וסרטונים רבים, אולם תמונה אחת או סרטון אחד תמיד נשארים בזיכרון הקולקטיבי ומושכים את תשומת הלב העולמית. כך היה בסרטון שתיעד את מותו של הילד הפלסטיני מוחמד א-דורה שהפך לסמל לאינתיפאדת אל-אקצא, או בתמונת הפלסטינים שידיהם מגואלות בדם שהפך לסמל של הלינץ' האכזרי שבוצע ברמאללה.

נדמה שסרטון שפורסם אתמול הפך לסמל המאבק של מתנגדי המשטר באירן. בסרטון בן 40 השניות, שצולם על ידי עובר אורח והועלה מאוחר יותר לרשת יו-טיוב, מופיעה צעירה יפה שוכבת על המדרכה כשהיא מדממת, לאחר שנורתה בחזה. מספר עוברי אורח מנסים לשווא לעצור את הדימום והיא מתה בתוך שניות ספורות. האזרחים האירנים שהתקבצו סביבה זועקים זעקות שבר שמפלחות את הלב.

מיהי אותה צעירה? הבלוגרים האירנים מספרים כי שמה הוא "נדא", וכי היא הפגינה בטהרן ביחד עם אביה, כשלפתע נורתה בלבה על ידי אנשי מיליציית ה"בסיג'", הכפופה למשטר האירני. עובר אורח שלף את הטלפון הסלולרי שלו והחל לצלם את המתרחש. התמונות הקשות לצפייה זעזעו את העולם ונדא הפכה לסמל.

ברשת החברתית "טוויטר" הפכה נדא במהרה לסמל המאבק במשטר האירני. הגולשים הרבים מבכים את מותה וכותבים: "נדא, אנחנו מקווים שלא מתת לשווא", "נוחי על משכבך בשלום, נזכור אותך לעד".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully