וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים ילמדו את מג"ב איך להתנהג

יהושע בריינר

21.6.2009 / 11:57

מרצים מטעם הארגון "זכויות האדם ביש"ע" החליט להרים את הכפפה ולהציג גרסה חלופית להרצאות דומות שמעבירים ארגוני שמאל

רגע לפני שהם מפנים אותם ממאחזים לא חוקיים, החליטו המתנחלים ללמד את שוטרי מג"ב כיצד להתנהג. מרצים מטעם ארגון המתיישבים 'זכויות האדם ביש"ע' יעבירו הרצאות בפני לוחמי מג"ב, כך החליט לאחרונה מפקד מג"ב. ההחלטה באה על רקע פנייה של יו"ר הארגון אורית סטרוק אל מג"ב, זאת בעקבות הרצאות אותן העבירו נציגים מארגוני זכויות אדם המזוהות עם השמאל הישראלי, במסגרת שבוע הכנה מנטאלית שעוברים השוטרים במהלך הכשרתם.

"בחודשים האחרונים מועסקים לוחמי מג"ב בפעילות מבצעית שיש בה כדי לפגוע פגיעה אנושה גם בזכויות האדם של יהודים באיו"ש", נכתב בפנייה למג"ב, "מתקבל הרושם, שפעולות הפוגעות בזכויותיהם של יהודים, בגופם, בכבודם, ברכושם הפכו שגרתיות לא פחות מפעולות מבצעיות שעלולות לפגוע בזכויותיהם של הערבים. מן הראוי להעניק ללוחמי מג"ב תדרוכים מתאימים גם בנוגע לשמירה על זכויות היהודים באיו"ש. אבקשך לנקוט בצעד שוויוני ולהזמין גם את נציגינו להופיע ולהרצות בפני לוחמי מג"ב בנושא שמירת זכויות האדם של ישראלים במסגרת פעילות מבצעית".

בעקבות כך החליט מפקד מג"ב ניצב יצחק ישראל להענות לבקשה. יש לציין כי ארגון זכויות אדם ביש"ע הגיש בשנים האחרונות מספר תלונות נגד שוטרי מג"ב בגין אלימות שהופעלה כנגד מתנחלים במהלך פינויי מאחזים, תלונות בגינם אף הושעו מספר שוטרים מהארגון. הפנייה לניצב ישראל דווקא ולא למפקד מג"ב איו"ש נעשתה בעקבות העמדתו של האחרון לדין משמעתי, בגין הנחייה שלו באחד העימותים עם המתנחלים לשוטרי מג"ב בה אמר לאחרונים שלא להזדהות במהלך העימותים, ולדברי המתנחלים הוא אף שבר כרטיס זיכרון של מצלמה שתיעדה את האירוע.

ניתן לפנות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully