וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות דרוזים הפגינו בי-ם, 7 שוטרים נפצעו

פנחס וולף

21.6.2009 / 10:48

תושבי רשויות דרוזיות הפגינו מול משרד רה"מ, התעמתו עם שוטרים ואף ניסו לפרוץ למתחם. "בתקציב 10 ילדים דרוזים שווים לילד יהודי אחד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עימותים פרצו הבוקר (ראשון) בין המשטרה לבין מאות תושבים מרשויות דרוזיות וצ'רקסיות, שמפגינים סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך ההפגנה נגד פגיעת הממשלה בזכויותיהם, ניסו חלק מהמפגינים לפרוץ מחסום ליד המשרד, ושלושה נעצרו. 7 שוטרים נפצעו באורח קל בהתפרעויות. המפגינים גם השליכו לעבר השוטרים ביצים, עגבניות ובקבוקי מים. בנוסף, איבד אחד המפגינים את הכרתו. למקום הוזעקה תגבורת של עשרות שוטרים ממשמר הגבול, מצוידים באלות ובשכפ"צים. בין השאר קוראים המפגינים: "במלחמה יהודי שווה לדרוזי, ובתקציב עשרה ילדים דרוזים שווים לילד יהודי אחד".

"ראשי הרשויות מפגינים לקבל את זכויותיהם", אמר לוואלה! חדשות סאלח פארס, ראש פורום הרשויות הדרזויות, וראש המועצה המקומית חורפייש. "אנחנו בגירעון של 370 מיליון שקל וחובות הוצאה לפועל של 40 מיליון שקל. העובדים לא מקבלים משכורות כבר עשרה חודשים. לממשלת ישראל היתה מדיניות לגזול מאיתנו שטחים ולתת אותם לרשויות מסביב. הארנונה של המפעלים הולכת לרשויות אחרות, ואין לנו חינוך ורווחה".

השר אלי ישי (ש"ס) הגיע להפגנה ואמר כי "לרשויות הדרוזיות יש מצוקות רבות. המצוקה היא אדירה ואמיתית וצריך למצוא דרכים לסייע להם. העליתי את העניין בפני רה"מ ואמרתי לו שעל הממשלה לגייס את המשאבים הדרושים". ישי התייחס לעניין גם בישיבת הממשלה, שם אמר שצריך לסייע לרשויות. הנחיתי את הדרגים המקצועיים במשרדי להעניק טיפול למצוקות של הדרוזים עד כדי העדפה מתקנת".

סגן השר איוב קרא אמר לוואלה! חדשות, כי "אני מקווה שעוד היום ניפגש עם נתניהו יחד עם השייחים וראשי הראשויות. לראש הממשלה יש אוזן קשבת והערכה גדולה לדרוזים. יש הזנחה פראית של הרבה שנים ופעם אחת צריך ליישר קו ולטפל בעדה הדרוזית באופן נקודתי למרות המצב הכלכלי הקשה".

"מצב העדה הדרוזית בכי רע"

"אנחנו נגד המהומות ומנסים למנוע אותן", הוסיף פארס. "אין לנו מדינה אחרת. אנחנו רואים במשטרה בנים ואחרים שלנו, אבל ההתהגות של הצעירים נובעת מתסכול. אחנון חייבים להעביר את המסר, ואנחנו מקווים שראש הממשלה יירד אל העם וייתן הוראה לפתור את הבעיה".

חבר הכנסת הדרוזי חאמד עמר מישראל ביתנו הגיע למקום בניסיון להרגיע את הרוחות. הוא אמר לוואלה! חדשות, כי "מצב העדה הדרוזית בכי רע. מועצות קורסות ולא יכולות לשלם משכורות לעובדים ולתת שירות לאזרחים. תכניות המתאר לא הורחבו שנים. אנשים בונים את בתיהם באדמתם, ואחר כך מקבלים קנסות. אני נגד מהומות ומנסה להרגיע את הרוחות, אבל המדינה צריכה לתת לדרוזים את המגיע להם".

חבר הכנסת מגלי והבה (קדימה) אמר בתגובה, כי "מי שמסוגל לומר שהוא נותן מיליארד להתנחלויות, לא מסוגל לסייע לרשויות הדרוזיות? נתנהיו צריך לתת את התקציבים המגיעים. הוא לא יכול להקצות 200 -300 מיליון שקל לרשויות הדרוזיות? זה לגיטמי לזרוק ביצים ולשרוף צמיגים. אלה אנשים שנתנו את חייהם למדינה ולא מקבלים משכורות. אולי הגיע הזמן שנזרוק גם נעליים על מי שמגיע לו? לא נעזוב את הממשלה עד שהיא תחליט מה היא רוצה לתת לנו".

  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully