וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשימה את בריטניה בליבוי המהומות

ניר יהב ועידן דורנר

21.6.2009 / 10:53

לטענת שר החוץ האירני, "המודיעין הבריטי שותף פעיל בהצתת ההפגנות". המשטר מאיים להחריף הצעדים נגד המתפרעים. 17 הרוגים ביממה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הטלוויזיה הממלכתית באירן מדווחת היום (ראשון), כי 17 בני אדם נהרגו בעימותים בין המשטרה ל"קבוצות טרור" בטהרן וכי 100 נוספים נפצעו. מדובר באישור ראשון לדיווח על הרוגים, לאחר שרשת הטלוויזיה האמריקאית CNN פרסמה הלילה נתונים שהתקבלו מפי מקורות רפואיים בבתי חולים באירן, שלפיהם עולה כי 19 בני אדם לפחות נהרגו אתמול מירי של כוחות המשטרה בטהרן, בשיראז ובאיספהאן. מדיווחים לא רשמיים עולה כי באירועים האלימים נהרגו 150 בני אדם.

הטלוויזיה גם האשימה, כי מספר אנשים נהרגו בתוך מסגד שהוצת בטהרן, על ידי מפגינים במהלך המחאות שנערכו אמש, אך חזרה בה מספר דקות לאחר מכן והכחישה כי נהרגו אנשים בתקרית. כמו כן דווח, כי המפגינים הציתו שתי תחנות דלק ותקפו עמדה צבאית.

בתוך כך, שר החוץ האירני מנושהר מותקי האשים היום את בריטניה בעמידה מאחורי הפגנות הרפורמיסטים באירן. בדברים שנשא בפני דיפלומטיים אמר מותקי כי "המודיעין הבריטי עומד מאחורי המשבר באירן והוא שותף פעיל בהצתת ההפגנות" אך הבטיח כי אירן "תעבור את משבר הבחירות". מותקי אמר עוד, כי "גורמים רשמיים באירן בודקים את התלונות לגבי תוצאות הבחירות, ויודיעו על תוצאות הבדיקה עד סוף השבוע". לדבריו, האפשרות שהבחירות זויפו שואפת לאפס.

מפקד המשטרה האירנית שלח מכתב מאיים למנהיג המחאה באירן מיר חוסיין מוסאווי בו כתב כי אם לא ייפסקו המהומות, השוטרים "יתעמתו בנחישות" עם המפגינים. מפקד המשטרה, איסמעיל אחמדי מוגהדאם, כתב למוסאווי: "אני מכריז כי אם המצב הנוכחי יימשך, המשטרה תתעמת עם כל פעולת מחאה בלתי חוקית. אחרי הבחירות תומכיך ירדו לרחובות בצעד לא חוקי ופגעו בסדר הציבורי".

לטענת מפקד המשטרה, "המפגינים פועלים במסגרת האווירה הבלתי חוקי שאתה יצרת והמשטרה פעלה עד כה באיפוק ולא ירתה אפילו כדור אחד לעבר המפגינים שפצעו למעלה ב-400 שוטרים".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully