וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

.

21.6.2009 / 9:45

ביום שישי קרא שר החוץ אביגדור ליברמן לנהל עם הפלסטינים משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. לאחר פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בניו יורק אמר ליברמן: "אנחנו חושבים שיש היום סיכוי טוב להתחיל דיאלוג עם הפלסטינים. מה שחשוב זה להתחיל את השיחות ללא תנאים מוקדמים".

עוד אמר ליברמן כי ההתנחלויות בגדה המערבית הן לא מכשול לשלום. לדבריו, "לא היה שלום לפני 1967 בתקופה שעוד לא היו התנחלויות, וישראל לא הצליחה להשיג שלום גם לאחר שפינתה התנחלויות בעזה".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה בסוף השבוע למו"מ המדיני. במפגש של האוניברסיטה הפתוחה בבית ציוני אמריקה בתל אביב אמרה לבני, כי "תהליך אנאפוליס הופסק בשל התהליכים הפוליטיים בישראל ויש להמשיך אותו. לא רק להיכנס פיזית לחדר המשא ומתן. מי שנכנס לחדר צריך להיות מובל פנימית, לא בגלל לחצים ובגלל שצריך להגיד כמה מילים כטובה, מי שנכנס למשא ומתן צריך להגיע לתובנה שהגיע זמן ההכרעה. ששתי מדינות לאום זה אינטרס ישראלי מהמעלה הראשונה, שהזמן אינו משרת אותנו. והכרעה כזאת, אם נגיע אליה, אין לי ספק שתיתמך על ידי הציבור הישראלי".

לבני אף נדרשה למפת הדרכים ולתכנית ההתנתקות. "מפת הדרכים", אמרה, "היה מסמך שהוא תוצאה של רצון העולם לייצר פתרון בזמן האינתיפאדה. מסמך שהונח על שולחנה של ישראל ושהיא לא יזמה. קיבלנו את המסמך עם הסתייגויות, אבל זו דוגמה ליצירה משותפת של האמריקאים עם הקוורטט ולא משהו שישראל יצרה בעצמה. גם כאן היה מדובר על תהליך – כמו מלחמה בטרור מצד הפלסטינים, וישראל מצדה שהיתה צריכה להקפיא את ההתנחלויות. בשלב השני מדינה פלסטינית כאופציה ורק אחרי כל זה וכל השינויים בשטח – נכנסים למשא ומתן. התוצאה היתה שלמעשה לא קרה דבר. כל צעד האשים את השני באי קיום החלק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully