וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חלה התקדמות בעסקת שליט"

ניר יהב ופנחס וולף

21.6.2009 / 8:33

על רקע ביקורו של ברק במצרים, מסרו מקורות בחמאס כי חלה התקדמות בעסקת שליט. בישראל מכחישים: "ברק ידון בהברחות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר הביטחון אהוד ברק יגיע היום (ראשון) לביקור בקהיר, שם ייפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק ועם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. בשיחות צפוי לעלות נושא המעברים לרצועת עזה וסוגיית החייל החטוף גלעד שליט.

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח כי אחת הסיבות לדחיית נאומו המדיני של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מאתמול למועד מאוחר יותר היא "התקדמות שהושגה בנושא עסקת שליט". מקורות בחמאס המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי מצרים הגישה "הצעה חדשה" וכי חמאס עצמו הגיש אף הוא "הצעה חדשה", שבמסגרתה הסכים להחליף מספר שמות שהופיעו ברשימות קודמות.

המקורות בחמאס העריכו כי ברק צפוי לדון היום בקהיר בנושא זה, כמו גם בנושאים אחרים. "יצוין כי שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, נמצא מזה מספר ימים בקהיר ומנהל דיונים בנושא עסקת שליט", הוסיפו. העיתון דיווח עוד כי משעל צפוי לשאת את נאומו "ביומיים הקרובים".

אתמול דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי ברק צפוי לדון בעיקר בעסקת שחרור האסירים, וזאת בעקבות התפתחות חדשה במגעים בין הצדדים שניתן להגדירה כ"התקדמות מוחשית". מקורות מסרו לעיתון כי למרות הימצאותה של ממשלת ימין בישראל, נראים ניצנים ראשונים של התחלת משא ומתן בין ישראל לחמאס בשל לחצים מצרים.

עם זאת, גורמים ביטחוניים אמרו לוואלה! חדשות כי בניגוד לפרסומים, תכלית נסיעתו של ברק לקהיר היא מדינית-כללית. זאת בהמשך לנאומי נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענתם, נושא שליט אומנם יעלה, אולם הצדדים ידונו בעיקר בנושא ההברחות והמעברים. לדברי אותם גורמים, מצרים עושה מאמצים בתחום ההברחות, אך תמיד יש מה לשפר.

כמו כן, הצדדים ידונו גם בבחירות באירן ומה ניתן לעשות במערכת הגלובלית בנושא. זאת משום, שאירן מהווה בעיה לא רק לישראל אלא גם למשטרים הערביים המתונים, ובתוכם מצרים. "ברק מעריך את עמדת המצרים כמדינה הערבית החשובה במזרח התיכון, והוא זוכה ליחס דומה מהמצרים", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully