וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברק יגיע לקהיר לדון בעסקת שליט"

אופק עיני

20.6.2009 / 14:01

העיתון א-שרק אל-אווסט טוען מפי מקורות כי "התקדמות מוחשית" בעסקה מביאה את שר הביטחון לבקר מחר במצרים לדון בנושא

שר הביטחון אהוד ברק יגיע מחר לקהיר על מנת לדון במספר סוגיות, בראשן עסקת שחרור האסירים בין ישראל לחמאס, כך דיווח הבוקר העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, מקורות ישראלים סיפרו כי הדיונים בנושא ייעשו בעקבות התפתחות חדשה במגעים בין הצדדים שניתן להגדיר כ"התקדמות מוחשית".

העיתון מצטט את המקורות הישראלים שהסבירו כי ברק ייפגש עם נשיא מצרים מובארק, בנוסף לפגישות עם שרי הביטחון והמודיעין המצרים. עוד נמסר כי הצדדים ידונו על המשך תהליך השלום, הסרת המצור מעל עזה וההתקדמות לעבר "שלום אזורי" בין ישראל למדינות ערב, אולם כי העניין החשוב ביותר בביקור הוא נושא עסקת השבויים, אשר עתידה להתקיים כך שחמאס ישחרר את החייל החטוף, גלעד שליט, בתמורה לשיחרורם של 1,100 אסירים פלסטינים.

מקורות ביטחוניים בכירים מסרו לעיתון כי על אף הימצאותה של ממשלה ימנית בישראל, נראים ניצנים ראשונים של התחלת מו"מ בין חמאס וישראל בנושא כתוצאה מלחצי מצרים על הצדדים לגלות גמישות.

בתוך כך, צפוי הערב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לשאת) נאום שבו יפרוש את מדיניותו. בכיר בחמאס אמר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי הנאום צפוי לכלול התייחסות לנאום אובמה ולנאום נתניהו, ואף להתייחס לסוגיות פנים-פלסטיניות כגון שיחות הפיוס בין חמאס ופתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully