וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מקרה מוות ראשון משפעת החזירים

19.6.2009 / 11:43

בדרום אוסטרליה מת גבר בן 26 לאחר שנדבק בנגיף שפעת החזירים. עד כה לקו בנגיף באוסטרליה 2,199 בני אדם

מקרה מוות ראשון באוסטרליה כתוצאה משפעת החזירים. גבר בן 26 שלקה בשפעת החזירים מת בבית החולים הממלכתי באדלייד, כך מסרו היום (שישי) גורמים במערכת הבריאות במדינת דרום אוסטרליה. באוסטרליה התגלו 2,199 מקרים של שפעת החזירים, אולם עד כה לא דווח על מוות כתוצאה מהמחלה.

ארגון הבריאות העולמי הכריז לפני כעשרה ימים על שפעת החזירים כעל מגיפה עולמית, הראשונה מזה 41 שנה, לאור העלייה במספר הנדבקים ברחבי העולם. בהצהרה שנשלחה ל-193 המדינות החברות בארגון נאמר, כי רמת הכוננות העולתה לרמה שש, הרמה הגבוהה ביותר, לאחר דיון חירום של מומחים בנושא.

מדובר באישור מדעי לכך שהוירוס N1H1 מתפשט במהירות ברחבי העולם. ההחלטה תעודד את יצרניות התרופות להאיץ את קצב הייצור של החיסון למחלה, ותאיץ בממשלות להקדיש חלק גדול יותר מתקציבן למיגורה. עד כה גרם הנגיף במרבית המקרים לשפעת קלה בלבד. העלייה ברמת הכוננות מתייחסת להפצה הגיאוגרפית של המחלה, לא לחומרתה.

חברת התרופות השווייצרית, Novartis AG, הודיעה בסוף השבוע האחרון כי ייצרה בהצלחה חיסון למגיפת שפעת החזירים. החברה צפויה להתחיל את הניסויים הקליניים כבר ביולי הקרוב, במטרה לאפשר יצור המוני מהיר ככל הניתן של החיסון. בהודעת החברה נמסר כי החיסון נמצא מוקדם מהמתוכנן, והוא צפוי לקבל את אישורו כבר בסתיו הקרוב. בישראל אובחנו עד כה 219 בני אדם שלקו בנגיף, מצבם של כל החולים מוגדר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully