וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "כיצד אפשר לזייף 11 מיליון קולות?"

19.6.2009 / 11:30

המנהיג הרוחני של אירן קרא בתפילות יום השישי להרגעת הרוחות ואיים כי אם המחאה לא תיפסק, המפגינים יישאו בתוצאות. "ספינת המשטר תתמודד עם כל הסערות"

שבוע לאחר הבחירות באירן והמנהיג הרוחני של המדינה האייתוללה עלי חמינאי ניסה בצהרים (שישי) לשכך את הלהבות שפרצו בעקבות תוצאות הבחירות והטענות לזיוף התוצאות. אלפי מתפללים הגיעו לתפילות יום השישי שמנהל המנהיג הרוחני של אירן חמינאי באוניברסיטת בטהרן. חמינאי פנה למתפללים וקרא להרגעת הרוחות ולהפסקת האלימות בטהרן בעקבות הבחירות במדינה.

חמינאי איים כי אם המפגינים לא יפסיקו במחאה הם ישאו בתוצאות לכל תוהו ובוהו שייווצר במדינה. לדבריו, "האל יוצא נגד מי שמתנגד לרצונו. האויבים של האיסלם תמיד רצו ליצור חרדות בליבם של המאמינים. החברה שלנו זקוקה היום להירגע וליישם איפוק. כוונת התפילות היא לא רק להתקרב לאלוהים אלא גם לקירוב לבבות. המחלוקות הפוליטיות שהתגלעו באירן קרו גם במדינות אחרות. אסור לזנוח את דרך המהפכה בגלל המחלוקות הללו, נמשיך בדרך המהפכה, המבוססת על אמונות יציבות וטהורות. ספינת המשטר תתגבר על כל הסערות", אמר חמינאי. חמינאי ברך על הדרך שבה התנהלו הבחירות ואמר, כי "הבחירות הללו הראו לעולם מהי דמוקרטיה דתית ומה המשמעות של דמוקרטיה כזו. זו דמוקרטיה שמקרבת את לבבות האנשים".

"לא היו כל זיופים בבחירות לנשיאות", אמר חמינאי. "שיעור ההצבעה בבחירות בשבוע שעבר עמד על 85%, דבר המעיד על התמיכה האלוהית של הציבור במשטר. הבחירות היוו רעידת אדמה פוליטית עבור אויבכם ומקור של שמחה היסטורית עבור ידידיכם". חמינאי הכחיש שתוצאות הבחירות זויפו באמרו כי "הציבור הוא זה שבחר את הנשיא". הוא הבהיר כי כל ארבעת המועמדים "מאמינים במשטר המהפכה" וכי הבחירות היו "חופשיות, שקופות והוגנות - וכל אחד ראה זאת. אירן לא זייפה את הבחירות. כיצד אפשר בכלל לזייף 11 מיליון קולות?!", תהה חמינאי.

"תוצאות הבחירות לא זויפו"

חמינאי אמר כי ביקש ממועצת שומרי החוקה לספור מחדש חלק מהקלפיות בנוכחות נציגיהם של המועמדים בבחירות לנשיאות והבהיר כי "שיטת הבחירות באירן אינה מאפשרת בשום אופן זיופים וכל אחד יודע זאת". חמינאי מתח ביקורת על המפגינים: "אם המפגינים רוצים לרדת לרחובות, מדוע נערכות בכלל בחירות?".

לדברי חמינאי, "אינני מקבל את ההאשמות בשחיתות שהופנו כלפי האשמי רפסנג'אני (נשיא אירן לשעבר - נ.י). מדובר באישיות פוליטית מרכזית שהשתתפה בבניית המהפכה". יחד עם זאת, הודה חמינאי שקיימים "חילוקי דעות" בין אחמדינג'ד לבין רפסנג'אני, וכן בינו לבין רפסנג'אני. "זה דבר טבעי", ציין.

הלילה הציב חמינאי אולטימטום למנהיג המחנה הרפורמיסטי במדינה, מוסאווי, בו הוא דוחק בו "ליישר קו עם תוצאות הבחירות", ולא – יגורש מוסאווי מאירן. העיתון לונדון טיימס דיווח הבוקר כי חמינאי נפגש עם מוסאווי ומפסידים נוספים בבחירות, וביקש מהם לעמוד לצידו בתפילת יום השישי היום באוניברסיטת טהרן, ולקרוא משם ל"אחדות בעם". הבוקר הייתה זו ההופעה הפומבית הראשונה של חמינאי מאז היוודע תוצאות הבחירות.

מוקדם יותר ביקש מוסאווי מתומכיו שלא להגיע לתפילת יום השישי כדי להימנע מעימותים עם כוחות הביטחון. המועמד הרפורמיסטי השני, מהדי כרובי, דחה למחר את העצרת שתוכננה להיום נגד תוצאות הבחירות. אמש אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, בראיון טלוויזיוני, כי "מחוללי המהומות אינם חלק מהעם האירני". מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה של אחמדינג'ד למחאה הגוברת ברחובות ארצו, נגד תוצאות הבחירות שזויפו לטענת המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully