וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קדאפי טס בדחיפות למצרים?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.6.2009 / 16:33

שליט לוב ונשיא אלג'יריה יצאו לקהיר בניסיון להרגיע את מובארק. הרקע למתיחות: מועמד אלג'יראי שיתחרה במועמד המצרי לתפקיד מזכ"ל אונסק"ו

שלטונות מצרים זועמים על אלג'יריה לאחר שהחליטה להציג את מועמדותו של שר החוץ לשעבר, מוחמד בג'אווי, למשרת מזכ"ל אונסק"ו ובכך להתחרות במועמד המצרי, שר התרבות פארוק חוסני. מקורות אלג'יראיים מסרו (שישי) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בותפליקה טס באופן דחוף לקהיר בלווית שליט לוב מועמר קדאפי כדי להפיג את המתיחות עם מובארק.

המקורות מסרו כי מובארק, שהשקיע מאמצים אדירים לשכנע את מדינות העולם לתמוך בו ואת ישראל לא לסכל את בחירתו, "זועם על אלג'יריה שמקדמת את מועמדותו של בג'אווי, שכן ניצחונו של חוסני הוא נושא מרכזי בנוגע למצרים ולמעמדה". על פי המקורות, בג'אווי נתון ללחצים כבדים לפרוש שכן סיכוייו לזכות בתפקיד הם "לא קטנים", וזאת בזכות ניסיונו המשפטי והדיפלומטי הרב.

אולם למרות הלחצים והשכנועים, המקורות מסרו כי בג'אווי אינו מתכוון להסיר את מועמדותו. "בג'אווי מתנגד לדיקטטורה המצרית העוברת מדור לדור ואת ההשתלטות הבלעדית של מצרים על משרות בינלאומיות", הוסיפו.

מדוע, אם כן, הצטרף קדאפי לנסיעתו של בותפליקה לקהיר גם כן? על פי המקורות, קדאפי דווקא תומך במועמד המצרי פארוק חוסני והוא הגיע להביע בו תמיכה. מזכ"ל אונסק"ו ייבחר בבחירות חשאיות בחודש אוקטובר בפריז. הזוכה צריך לקבל 30 קולות לפחות מתוך 58 סך הכל. פארוק חוסני עצמו הביע אתמול את תסכולו מכך שישראל מנסה לסכל את בחירתו לתפקיד וזאת בשל התבטאויות אנטי-ישראליות חריפות: "היהודים אינם רוצים מוסלמי או ערבי באונסק"ו", צוטט בעיתון מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully