וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה החליטה: פוקר - יותר מזל משכל

איילה חננאל

19.6.2009 / 1:40

פרקליטות המדינה קבעה שמשחק הפוקר הפופולרי, "טקסס הולדם", נחשב כהימורים, וביטלה את הטורניר הארצי בסוף החודש

פרקליטות המדינה, בשם משטרת ישראל, הודיעה היום לבג"ץ כי "משטרת ישראל רואה במשחק הפוקר טקסס הולדם משחק אסור, כהגדרתו בחוק". התשובה הגיעה במסגרת הדיון בעתירת התאחדות הפוקר בישראל, הדורשת להורות למשטרה להתיר לה לקיים בסוף החודש את הטורניר השנתי למשחק הטקסס הולדם. אחד מנימוקי הפרקליטות, אותו הציג הסגן לפרקליט המדינה, עו"ד גלעד שירמן, הוא כי "מדובר במשחק מאד פופולארי ומטבע הדברים המשחק מהווה עבור גורמים עבריינים וארגוני פשיעה ענף כלכלי משמעותי, בעל מתח רווחים גבוה במיוחד. לתופעת התפשטות המשחק נלוות ההשלכות השליליות של תופעת ההתמכרות להימורים – סחיטה, גביית חובות אלימה ופשיעה מצד מי שהסתבך בחובות".

עו"ד שירמן דחה בתוקף את טענת התאחדות הפוקר, לפיה המשטרה אישרה לה בעבר את חוקיות המשחק וקיום הטורניר. הוא הדגיש כי "המשטרה הודיעה שניתן יהיה לערוך את הטורניר בשלושה תנאים: שהטורניר יהיה מכוון לחוג אנשים מסוים, שהמשחקים לא יחרגו מגדר שעשוע או בידור ושהם לא ייערכו במקום שבו נערכים משחקים אסורים, דהיינו הגרלות והימורים. המשטרה איננה היועצת המשפטית של התאחדות הפוקר, והיא לא אמורה לתת לה 'תעודת ביטוח' מפני נקיטה בעתיד של הליכים פליליים".

הדיון בעתירה התקיים לאחר שלפני כעשרה ימים עתרה התאחדות הפוקר לבג"ץ, בפעם השנייה תוך שלושה חודשים, בבקשה להתיר לה לקיים את הטורניר, אשר אמור להתקיים ב-26 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. המשטרה סירבה לאשר את קיום הטורניר בטענה שמדובר במשחק אסור על פי החוק – משחק בו התוצאה תלויה בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת. התאחדות הפוקר מצדה הגישה לבג"ץ חוות דעת של פרופ' אהוד לרר, ראש החוג לסטטיסטיקה וחקר ביצועים באוניברסיטת תל אביב, הקובע כי המשחק מצריך יותר ידע, הבנה ויכולת מאשר גורל. בג"ץ יכריע בקרוב במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully