וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מחממת את היחסים עם חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.6.2009 / 19:01

לראשונה נפגשה שגרירת בריטניה בלבנון עם ראש סיעת הארגון, שקרא לה "ללחוץ על ישראל, מקור למתיחות ולחוסר יציבות באזור"

שגרירת בריטניה בלבנון, פרנסיס מארי גאי, נפגשה היום (חמישי) עם ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, בלשכתו בביירות. זו הפעם הראשונה שבה נערכת פגישה בין שגריר בריטניה לבין בכיר בארגון הלבנוני, שכן הפרלמנט הבריטי החליט ב-2008 לכלול את הזרוע הצבאית של חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור הבינלאומיים של בריטניה.

בהודעה שמסר חיזבאללה דווח כי השניים דנו בעתיד לבנון, על רקע הבחירות שנערכו בשבוע שעבר במדינה וכן במצב במזרח התיכון. רעד הציג את עמדת חיזבאללה והבהיר לשגרירה הבריטית כי "יש ללחוץ על ישראל, המהווה מקור למתיחות ולחוסר יציבות באזור".

ביום שבת נפגש הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, עם חבר הפרלמנט של חיזבאללה חוסיין חאג' חסן בפגישה ראשונה מסוגה בין גורם בכיר של האיחוד האירופי לבין בכיר בארגון הלבנוני. בחיזבאללה הביעו שביעות רצון לאחר הפגישה ואמרו כי הצעד יביא את האיחוד האירופי לעמדה מציאותית יותר.

במרץ הודיעה בריטניה כי תקיים מגעים עם הזרוע המדינית של חיזבאללה. "לאור ההתפתחויות החיוביות בלבנון שקלנו מחדש את עמדתנו בנושא. והחלטנו ליצור יחסים", אמר אז השר הממונה על המזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully