וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על נקמת דם: 19 שנות מאסר

קובי מנדל

18.6.2009 / 18:29

עלי קאסם ירה למוות בפארס סוידאן לעיני ילדיו. על אף התנגדות משפחת המנוח ועתירתה לבג"ץ, הוא נשלח למאסר במסגרת עסקת טיעון

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 19 שנות מאסר בפועל על עלי קאסם, בן 41 מהכפר ערב אל עראמשה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת פארס סוידאן, בן 47 ואב לשלושה ילדים מהכפר. על קאסם, שהורשע גם בחבלה בכוונה מחמירה ובעבירות בנשק וקשר לפשע, נגזרו גם שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי על סך 120 אלף שקלים. בני משפחת המנוח התנגדו להסדר הטיעון ואף עתרו לבג"ץ, אך העתירה נדחתה.

לאחר אירועי ירי שהיו בכפר בשנת 2007 ובהם נפגעו בני משפחתו, החליט קאסם לנקום בבני משפחת סוידאן. על פי כתב האישום, קאסם וחבריו הצטיידו בשני אקדחים ותחמושת וארבו לבני משפחת סוידאן. כסוידאן ושני בניו הגיעו ברכבם לצומת גרנות, פתחו קאסם ושותפיו במרדף אחריהם תוך כדי ירי. ארבעה כדורים שפגעו בסוידאן גרמו למותו.

בתחילה הועמד קאסם לדין באשמת רצח, אך לאחר שנשמעו 33 עדי תביעה מתוך כ-128 שנכללו בכתב האישום, הגיעו הצדדים להסדר טיעון. הרכב השופטים שכלל את אב בית הדין אילן שיף והשופטות חני הורוביץ וצילה קינן, ציין: "מעשיו של של הנאשם חמורים ונוראים. מדובר בנקמת דם, כשכל 'חטאו' של המנוח נעוץ בעובדה שקיים סכסוך דמים בין משפחתו לבין משפחת הנאשם. הנאשם, במעשיו, קטל חיי אדם צעיר, בן להורים, אב לשלושה ילדים ובן זוגה של אישה".

עוד ציינו השופטים כי "במעשיו הנלוזים, העמיד הנאשם בסיכון רב את חייהם של אנשים נוספים. אין צורך להכביר מילים על חומרת המעשים, שכן תיאור העובדות בכתב האישום המתוקן מדבר בעד עצמו". השופטים ציינו גם שלחובתו של הנאשם הרשעות פליליות קודמות, כולל בגין עבירות אלימות. "נראה כי איננו בוחל בדרכים אלימות ל'ישוב' סכסוכיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully