וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: המערב הפרוע של האנסים

טלי גולדשטין

18.6.2009 / 15:40

ממחקר חדש עולה כי תרבות האלימות המינית בדרום אפריקה מחמירה. אחד מתוך ארבעה גברים הודו כי אנסו. רובם חולי איידס

אחד מתוך ארבעה גברים בדרום אפריקה הודו כי אנסו ורבים הודו כי התקיפו יותר מקורבן אחד, כך עולה ממחקר חדש שנושאו תרבות האלימות המינית במדינה האפריקאית. מהמחקר עולה כי שלושה מתוך ארבעה אנסים תקפו את קורבנם הראשון עוד בהיותם בני נוער. אחד מתוך 20 גברים אמרו כי אנסו ילדה או אישה בשנה האחרונה.

דרום אפריקה ידועה לשמצה בשיעור מקרי האונס המתרחשים במדינה, אחד מהגבוהים בעולם. למרבה הצער, רק מספר קטן ממקרי האונס מדווחים לרשויות ומובילים להרשעה. במסגרת המחקר שחובר על ידי המועצה לחקר רפואי (MRC), התבקשו גברים לענות על השאלות תוך הבטחה לאנונימיות מוחלטת. ככל הנראה, הבטחה זו הולידה כנות יוצאת דופן.

"שיעור מקרי האונס בדרום אפריקה גבוה מאד", אמרה הפרופ' רייצ'ל ג'וקס, ממחברי המחקר. "אני חושבת שזה קשור להשקפה לגבי גבריות, המבוססת על היררכיה מגדרית ועל מעין זכות ראשונה של גברים על סקס. השקפה זו נטועה באידיאל הגבריות האפריקאי", הוסיפה.

28% מתוך כמעט אלפיים משתתפי המחקר, אמרו כי אנסו ילדה או אישה. 3% אמרו כי אנסו ילד או גבר. כמחצית הודו כי עשו זאת יותר מפעם אחת. 73% אמרו כי התקיפה הראשונה שביצעו היתה לפני גיל 20. המחקר מצא גם כי גבוהים הסיכויים שאנס מעל לגיל 25, הוא גם נשא איידס, בשל חוסר השימוש בקונדומים.

רק 7% ממקרי האונס המדווחים לרשויות אכן מובילים להרשעה, אמרה ג'וקס. ממשלת דרום אפריקה ספגה ביקרת חריפה בעבר על כישלונה בניהול המצב. "באופן כללי, קיימת חוסר הבנה ומחויבות כלפי זכויות הנשים מצד ההנהגה הפוליטית", אמרה קארי שלבר, פעילה למען זכויות נשים. ג'ייקוב זומה, הנשיא המכהן, עמד בעבר למשפט על אונס של ידידת המשפחה, אך זוכה.

מדו"ח שפורסם מוקדם יותר החודש, עולה כי אונס של ילד מתרחש בדרום אפריקה כל שלוש דקות וכי 88% ממקרי האונס אינם מדווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully