וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי האופוזיציה חזרו לדיוני התקציב

פנחס וולף

18.6.2009 / 14:48

הדיונים הסוערים סביב תקציב המדינה מספקים גם רגעי הסכמה משעשעים. למשל, כשאורון ואברהם מסכימים על ה"אהבליות" של קדימה

חברי האופוזיציה שבו היום (חמישי) לדיונים בכנסת לאחר יומיים של חרם. הם דורשים להעלות לדיון כל אחד מ-260 סעיפי תקציב 2009-2010. הדיונים, על פי ההערכות, צפויים להימשך עד אחר חצות הלילה.

"הבעיה שהמפלגה הגדולה באופוזיציה היתה מספיק אהבלית כדי לוותר על ראשות ועדת הכלכלה בתמורה ליוקרה של ועדת החוץ והביטחון", מחה ח"כ חיים אורון (מרצ) והסביר: "כך גם הוועדה הזו שייכת היום לקואליציה". ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) הודתה בתגובה באשמה ואמרה: "אתה צודק. היינו אהבלים".

ח"כ אברהם הגדירה את החוק כ"מפלצתי בהיקפו", כהגדרתה, והוסיפה כי הכנסת לא תוכל לדון בו בתוך שלושה שבועות: "אני פונה לח"כים לעשות הכל בכדי להביא לקיצוץ משמעותי בחוק הזה".

חברי הכנסת של קדימה התעמתו עם יו"ר ועדת הכנסת זאב אלקין (ליכוד). כאשר שלמה מולה כינה את חוק ההסדרים "חצוף ומרושע", אמר לו אלקין: "אני לא מקבל את הדברים". מולה לא נותר חייב: "אני אומר מה שאני רוצה לומר. אתה לא תעצור אותי". חברו לסיעה יואל חסון הטיח באלקין: "אתה לא מבין שאתה לא יכול לקבוע מה שכל אחד יאמר כאן? איפה אתה חי?", אך אלקין התעקש: "צריך לדבר לגופו של הסעיף".

בתגובה לדברי יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לפיהם "יש חשש שאם חוק ההסדרים לא יאושר נלך לבחירות", ענתה יו"ר סיעת קדימה דליה איציק: "זהו תקציב אלים - אני מבקשת שלא להאמין לאמירה שאם חוק ההסדרים לא עובר הכנסת הולכת לבחירות ומציעה לא לאפשר דיון על סעיפים שהיועצת המשפטית של הכנסת אומרת שאין בינם לבין התקציב דבר". איציק פנתה לאנשי האוצר ואמרה: "בשנה שעברה הבטחתם לי שלא יהיה יותר חוק הסדרים במתכונת הזו. יצרתם פלטפורמה עוקפת כנסת בתקווה שבדרך זו תעבירו את הדברים".

מוקדם יותר סיעת ישראל ביתנו הודיעה כי תתייצב מאחורי שר התיירות מטעמה, סטס מיסז'ניקוב, ותצביע נגד התקציב אם תיכלל בו ההצעה להטיל מע"מ על שירותי התיירות בישראל. "מדובר באיוולת שתביא לפיטורי אלפי עובדים ותנחית מכה אנושה על תעשיית התיירות הישראלית שכבר ספגה מכה קשה כתוצאה מהמשבר העולמי", אמר מיסז'ניקוב בדיון. "ישראל ביתנו תצביע נגד התקציב במידה שגזירה קשה ומיותרת זו לא תוסר מחוק ההסדרים". ראש הסיעה, שר החוץ אביגדור ליברמן, אמנם לא נכח בדיון שהתקיים היום בשעות הצהרים, אך בהודעה מיוחדת לחברי הסיעה ולעיתונאים אישר את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully